stav pod vlivem těžkých drog
Josef
Dobrý den,
moc Vám děkuji za odpověď na mou předchozí otázku, ptáte se jestli plánuji nějaký experiment tak až takový abych do sebe aplikoval těžké drogy jako je třeba pervitin určitě ne, ale spoustu mých kamarádů říká že je to něco co mě dostane na tu správnou \\\"lajnu\\\" a že se budu cítit mimořádně nádherně a na všechno co mě trápí zapomenu. Nikdy jsem se neodvážil pervitin šňupnout nebo vpíchnout i když mi to bylo asi 10x nabízeno pod příslibem nezapomenutelných zážitků, ale já tomu nevěřím, nevěřím tomu že mi drogy ukážou tu správnou cestu. Nejdál jsem se dostal k marihuaně a taky mi to nedalo to co téměř každý tvrdí že se budu smát všemu a všechno bude naprosto úžasný a já budu spokojenej a mít všechny rád apod. a naopak se ke mě dostal stav takovýho rozsahu že jsem ztratil rovnováhu a pojem o čase, půlhodinová cesta z koncertu domů mi připadala dva dny, protože jsem v tramvaji zažil den i noc 2x a ve finále jsem se brutálně zpotil, při menší dávce tj. pár prásků z brka mi neřekne vůbec nic. V poslední době se hodně zabívám problematikou drog hlavně filmy, který jsou pro mě hodně poučný a chtěl bych dosáhnout toho přesvědčení jestli jsou ty drogy tak úžasný jak dost lidí tvrdí a nebo se přesvědčím o svém názoru že hodně záleží na duševní způsobilosti a aktuální náladě a ani ta trocha toho \\\"sviňstva\\\" mi nesmaže to na co bych nejradši zapoměl...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Josefe,
přeju hodně zdaru ve studiu filmů s drogovou tématikou. Je jich opravdu hodně. V zásadě se filmy z dnešní doby tomuto tématu nemohou téměř vyhnout. To je nejspíš dané i tím, že drogy jsou součástí běžného života - a to nemluvím jen o alkoholu, tabáku nebo lécích. Sám se nejspíš v okruhu lidí, kteří drogy užívají, také pohybujete. Zmiňoval jste se, že Vám drogy opakovaně nabízejí. Tak si říkám, kolik z nich si vážně myslí, že je to tak úžasná věc? A kolik z nich někde v koutku duše pochybuje, nebo dokonce ví, že to tak není? Kdo z nich má nakonec tak trochu škodolibou radost, a nebo lepší pocit, že v tom nelítá sám, když do toho spadne i někdo další?
Nicméně z krátkodobého hlediska může být užívání drog spojené zejména s příjemnými prožitky, dokonce velmi příjemnými. Při dlouhodobém užívání však tento aspekt ustupuje do pozadí. A pochopitelně i při jednorázovém užití závisí na duševní způsobilosti a aktuální náladě. Proto se pak může stát i to, co popisujete, že se po užití marihuany stalo Vám.
Některým lidem se  však podaří nepříjemné duševní rozpoložení drogou překonat. A jelikož je aplikace drogy poměrně jednoduchá záležitost, v zásadě to není až tak drahé, nevyžaduje to žádné velké úsilí, může být pro některé jedince velmi lákavé, sahat k tomuto způsobu navození si příjemných stavů opakovaně. Jinou variantou, jak řešit problémy, je s nimi opravdu něco udělat, něco změnit, zapracovat na sobě, pokusit se s něčím srovnat, smířit, vyrovnat ... to je většinou (nejen časově) mnohem náročnější.
Přeju Vám, abyste i do budoucna nabídkám odolal. A v případě, že Vás něco trápí (napadlo mě to, když jsem Váš dotaz četla), abyste našel řešení. Kdybyste chtěl znovu napsat, budu ráda. Jak jsem psala minule, můžete k tomu využit i skrytou poznámku.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.