Paranoia
Lena
Dobrý den, dotaz se týká mého bývalého přítele, ale jsme stále přátelé. Před 6 lety jsme se rozešli kvůli jeho závislosti na pervitinu.Začal být paranoidní a fakt se to nedalo,nechtěl to řešit tak jsem odešla.Teď u mě byl mezi svátky na návštěvě a myslím, že mu definitivně hráblo.Paranoidní je stále, ale navíc měl fakt divné řeči o konci světa a mesiáši a fakt divné různé konspirační teorie. Nemělo to hlavu patu.Dala sem mu najíst a nechala ho u mě vyspat (prospal 12 hodin) a vzala jsem \"do uschovy\" co měl u sebe a počítala že se mu až se vyspí vráti mozek do hlavy, ale bohužel to se nestalo. Bojím se o něho, je fakt mimo. Můžu mu nějak pomoct? myslím že nutně potřebuje psychiatra

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Leno,
dle toho co popisujete, to vypadá, že Váš ex-přítel, je v toxické psychóze. Sama jste uvedla, že již před šesti lety trpěl paranoiu. Pokud po celou tu dobu pervitin dále užíval, je to více než pravděpodobné. K objektivnímu posouzení, je ale třeba osobní kontakt s dotyčnou osobou. Pokud se uživatel dostane do tohoto stavu a i nadále drogu konzumuje, pouze psychóza získává na intenzitě a graduje. Odeznívá až po úplném vysazení. Asi by odbornou pomoc určitě potřeboval, doporučuji se obrátit na nejbližší Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam se v osobním kontaktu více podrobuji poradit, co by se dalo pro kamaráda udělat. Předpokládám, že on si své potíže neuvědomuje, což není úplně snadná situace.
Pokud byste chtěla poskytnout nějaké kontakty, kam se můžete obrátit, napište ještě jednou a uveďte města, která máte v dostupnosti.
Zatím se mějte hezky a buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.