Jmeno leku.
Maxik
Dobry den.
Chtel bych se Vas zeptat,jak se jmenuje nova substitacni lecba,vim ze se pouziva subotex,ale slysel jsem,ze Cesko vyrabi novy prasek podobnemu(subotexu).Ted nevim jestli se to jmenuje ravata,ale nejsem jsi tim jisty.Byl bych rad jestli bys jste me poradil/a,kde najdu o tomhle prasku vice informaci a jak se to hlavne jmenuje.Dekuji Vam moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na českém trhu jsou v současné doby následující přípravky s obsahem buprenorfinu jako účinné látky, a to:
Subutex 2 mg, 8 mg
Suboxone 0,5 mg, 2 mg, 8 mg
Ravata 2 mg, 8 mg
Buprenorphin Alkaloid 0,4 mg, 2 mg, 8 mg
Transtec (náplasti, určené k léčbě středně silné až silné bolesti především u onkologických pacientů).
Více informací o léku (příbalový leták i podrobnější informace) najdete k léku Ravata, který jste měl jistě na mysli, na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv, na ww.sukl.cz v databázi léků. Stejně tak tam najdete i informace o všech ostatních výše uvedených léčivech i všech ostatních lécích dostupných v ČR.
Pokud byste měl zájem o substituční léčbu (příp. někdo z Vašich blízkých), tak kontakty na substituční centra v ČR najdete např. na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a drogové závislosti, na www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci.
Pokud byste se chtěl ještě na něco dozeptat, neváhejte napsat.
Hodně štěstí.