amfetamin v moci
Ondrej
Zdravim. V praci jsem dostal testy na drogy a po naznaku amfetaminu jsem byl poslan na krev a moc. Nekolik dni (3-5) pred testem jsem nemel a neberu velke ani pravidelne davky tudiz se neda rict ze jsem pracoval pod vlivem.. Nyni cekam na vysledky testu z moci... Jak se branit pokud bude pozitivni? Krevni testy neprobehly protoze testum predchazela dost silna nevolnost - lekarska prohlidka - prikaz hodne pit - pozvani na testy - zakaz pit - DEHYDRATACE - 6 pokusu o odber krve - po nekolika hodinach 39 horecky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, Ondřeji,
pokud šlo o tzv. konfirmační testy z moči, které provádí toxikologická laboratoř, tak ty sledují reálnou přítomnost aktivních látek. Jsou tedy schopné zjistit, zda jste nebo nejste pod vlivem na základě stanovené hranice pro přítomnost aktivních látek. Pokud jste skutečně několik dní před testy drogy neužil, pak by měl být výsledek negativní. Původní test z moči mohl být pouze orientační, který reaguje positivně i na metabolity, které v těle kolují ještě nějakou dobu po užití, ačkoli dotyčný není pod vlivem. Tato doba může být u pervitinu i několik dní. Záleží to hodně na intenzitě užívání, kvalitě užívané látky, ale i individuálním metabolismu.
Případné výsledky - budete k tomu potřebovat přesné znění, včetně druhu testu, hladin zjištěných látek atd. - můžete kozultovat po telefonu s toxikologickou laboratoří v Praze. Zejména v případě, kdyby se objevil problém, si nechte výsledky okopírovat.
Kontakt pro konzultaci:
Všeobecná fakultní nemocnice, Ústav soudního lékařství a toxikologie, Ústřední toxikologická laboratoř, Ke Karlovu 2, Praha 2, areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2, telefon: 224 967 188.
Budou-li ovšem výsledky positivní, pak Vás může zaměstnavatel okamžitě propustit. Pokud jde o právní stránku věci, můžete situaci konzultovat s Právní poradnou Asociace neziskových organizací, Koněvova 95, Praha 3 - Žižkov, tel./zázn: 222 582 932, fax: 222 585 029, mobil: 736 760 701, www.asociace.org. To, že se zaměstnavatel rozhodne své zaměstnance testovat, u nás zatím není zvykem. Většinou to znamená, že má jisté podezření. Cílem takového testování by pak mělo být zajištění bezpečí na pracovišti pro ostatní zaměstnance, ale i pro Vás, a předejít případným pracovním úrazům a dalším problémům.
Tak držím palce, ať to dobře dopadne. Budu ráda, když dáte vědět, jak všechno dopadlo. Můžete k tomu použít i skrytou poznámku, která bude přístupná společně s odpovědí pouze Vás.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.