drogy
Irena
VAZENY PANE MINARIK NETYKALO SE TO MNE ,ALE MEHO SYNA KOURI MARIUANU UZ ASI 6 LET ,JE NA TOM TAK ZAVYSLI ZE SI SNIM NEDOKAZU PORADIT , VYVOLAVA MU TO HALUCINACE A DOKONCE MUSI BRAT PRASKY JMENEM ZYPREXA, KDYZ MU NEDAM PENIZE JE AGRASIVNI A DOKAZE I UBLIZIT ODMITA LEKARSKOU POMOC ,JA JSEM Z TOHO UZ PO STRANCE PSICHICKE UPLNE NA DNE ,UZAVREL SE DO SEBE NIKAM NECHODI VSE ODMITA A NIKDO ME NEDOKAZE POMOCI PROTO ZE MU JE 21 ROKU A PODLE ZAKONA NEMAM ZADNE PRAVO HO DAT LECIT, ZIJEME V ANGLII UZ 6 ROKU PRACOVALA JSEM ALE JEHO STAV SI VYZADAL ZE JSEM MUSELA I PRACI OPUSTIT A TAK MAM NA NEHO PECOVATELSKY ,TADY DOKTORI VAM NEVYCHAZEJI VSTRICT PROTO ZE TADY KOURIJOU TRAVU JAK CIGARETY , PRECE KDYZ MAM NA NEHO PECOVATELSKY MUSIM MIT PRAVO ZA NEHO ROZHODNOUT , JSEM NA TOM TAK SPATNE ZE NEKDY PREMYSLIM ZE UBLIZIM JEMU I SOBE A BUDE KLID, PROSILA JSEM HO ABY SE NECHAL LECIT V CECHACH ZE TO BUDU I PLATIT ALE ON SE NA MNE DIVA JAK NEJAKY VRAH NEVIM CO MAM DELA CLOVEK ZVLADNE HODNE ,ALE JA NEMUZU JIT ANI Z DOMU VEN BOJIM SE ABY NECO NEUDELAL JSEM UPLNE NA DNE ...

Odpověděl: Jakub Minařík
Hm, to vypadá jako dosti patová situace. Moc neznám, jak to v Anglii funguje. Nicméně - z toho co píšete je zjevné, že  syn není ke zmně motivovyný. Možná, že vlivem své choroby,možná o změnu nemá zájem rpostě proto, že mu to takhle vyhovuje. Asi bych vnímal jako moudré podniknout nějaké kroky, aby mu to vyhovovat přestalo. Kdyby to bylo v čechách, doporučil bych asi rodině aby docházela do poradny pro rodiče, ev. syna vyhnala z domu, pokud se nechová adekvátně. Léčbu bych asi doporučil, ale v tomto případě psychiatrickou, kvůli halucinacím. Nejspíše by na kouření konopí nezabrala, ale dostal bych klienta do stavu, kdy bude soudný. Pokud ani potom nenajde motivaci k léčbě kvůli konopí, nemá moc význam jej do ní nutit násilím. Pravděpodobnst úspěchu je prakticky rovná 0. Odvykací léčba vyžaduje poměrně značnou míru spolupráce a rozhodnutí že se změnit chci. Napadá mě otázka jakou roli hrajete v tomhle systému vy sama. Možná, kdybyste se o syna přestala starat, tak by musel něco udělat sám. Pokud se o něj staráte, nemusí a nejspíše nebude dělat nic, resp. jen to co dělá dosud. Je to pohodlné, nic ho to nestojí, resp. asi si musí tu a tam poslechnout vaše výtky, ale to vzhledem k jeho kontinuelnímu obluzení není nic ta těžkého.
Držím palce a přeju trpělivost. Samozřejmě klidně napište.