je nějaká možnost, aby s tím přestal?
verkucer
Můj přítel 2roky užívá pervitin s tím, že nám to zatajoval. Neustále lhal, jak rodičům tak i mě. Kradl peníze a hrál automaty. Podle příznaků co jsem se dočetla na webu naše neustálé hádky, nedorozumění byly zapříčiněny právě tímto problémem. Chtěla bych Vás požádat o radu jak dále postupovat. Společně s jeho rodiči se mu snažíme pomoct.On sám přistoupil na to, že tu pomoc chce a míní s tím nadobro přestat, ale můžeme mu věřit?Žije ještě u rodičů takže jejich prvním krokem bylo buď s tím zkoncuje nebo půjde z domu. Tato pohrůžka na něj zapůsobila a k tomu ještě po každém příchodu domů bude testován na drogy.Prodejem jeho auta chtějí omezit stýkání s lidmi, kteří drogy užívají. Myslíte, že postupujem správně a bude to mít nějaký kladný výsledek?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud chcete dát příteli šanci situaci změnit, pak nezbývá než vycházet z předpokladu, že Vám nelže, že tedy opravdu chce přestat. Motivy mohou být různé, možné to není tak, že by chtěl, protože by mu to přišlo dobrý nápad, ale prostě ho okolnosti (rodiče) donutili. A to někdy na začátek stačí. Otázkou spíš je, jak teď dál. Tesování samo o sobě nic moc nevyřeší. Přítel by hlavně potřeboval změnit životní styl, zabývat se tím, co ho k drogám táhne, co mu bez nich bude chybět. Proto bych hlavně odporučovala kontakt s odborníkem. Pokud se cítí pevný, pak klidně jen ambulantně, je možné, že mu to bude stačit. Také jeho rodiče (případně i Vy) byste se mohli jít poradit, jak konkrétně postupovat.
Věřit mu na začátku neznamená nebýt opatrný - tedy důvěřuj ale prověřuj. Proto je nutné počítat i s možností, že drogy budou silnější a ověřovat jestli dohody skutečně plní. Právě to by mohl za Vás udělat do velké míry někdo třetí. S pomocí zvenčí je to vždycky jednodušší.