bára orlikova
Ivca
Báro, moc děkuji za odpoved, vaše odpoved je naprosto uzasna, konecne jsem se neco dozvedela. Ptate se, jestli znam nekoho kdo ma problem a proc se ptám - dělám do školy práci o pervitinu a chybela mi kapitola léčba a pomoc, kterou ted díky Vám mohu doplnit. Nevim jak jinak Vám pres tento server odpovedet, tak doufam, ze k Vám odpoved dojde. Moc dekuji, Ivca

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Děkuji za zpětnou vazbu. Prosím, jen pokud budete ve své práci uvádět informace z drogové poradny, tak prosím o citaci (tedy, že informace jsou převzaté z webu drogová poradna).
S léčbou je to tak, že ideálně by se měl člověk, který má s drogami problém a má zájem o léčbu, poradit s odborníky (nejlépe v kontaktním centru pro uživatele drog nebo v jiném podobném zařízení), aby mu právě na základě jeho situace a závažnosti užívání drog doporučili vhodnou léčbu. Pomohou mu ji i zprostředkovat.
Kontaktní centra pracují i s rodiči a blízkými uživatelů drog, obyčejně ve fázi, kdy si rodina nebo partner neví rady s tím, že jejich blízký užívá drogy a potřebují informace o léčbě a o tom, jak postupovat, pokud dotyčný léčbu zatím nechce akceptovat.
Obecně lze říct, že ambulantní léčba je vhodná pro ty, kteří nebrali drogy přliš dlouhou dobu a mají funkční zázemí (mají rodinu, kde bydlet apod.), léčba pobytová pro ty, kdo neuspějí v ambulantní léčbě, případně berou delší dobu a mají jiné související potíže. Všechna léčebná zařízení by navíc měla spolupracovat s dalšími specialisty (odbornými lékaři, sociálními pracovnicemi apod.), aby usnadnila dotyčného návrat do běžného života.
Po léčbě (jakékoli) je vhodné a efektivní ambulantní docházka do tzv. doléčovacího centra, kdy už dotyčný člověk po léčbě je schopen samostatně fungovat, ale ještě potřebuje terapeutickou podporu, aby vše v běžném životě po léčbě zvládl.
Těm, kteří zatím přestat nechtějí, jsou určené služby terénních programů a kontaktních center (výměna injekčních stříkaček, zdravotní ošetření, informace o infekčních chorobách, o trestně právních věcech... apod.). To jen pro doplnění.
Hodně zdaru.