léčba pervitin
ivča
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jaká léčba je nejvhodnější a jaká se nedoporučuje pro závislé lidi na pervitinu. Všude na internetu jsem našla různé druhy léčby, ale nikde nepíšou jaká se doporučuje. Prosím, poradtě, dekuji moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vaše otázka je složitější, než na první pohled vypadá. To, jaká léčba je nejvhodnější, se neurčuje jen podle typu drogy, kterou dotyčný bere, ale i na základě mnoha dalších faktorů. Zejména to závisí na věku dotyčného, době, po kterou drogu bere, a jak intenzivně (je pochopitelně rozdíl mezi občasným užitím drogy po dobu několika měsíců a mezi každodenním užíváním po dobu několika let) , zda bere drogu injekčně nebo ne, jaký je jeho psychický stav (zda trpí nějakými dalšími psychickými problémy), jaký je jeho zdravotní stav, rodinné zázemí, sociální situace...
Takže se nedá jednoznačně říct, jaký typ léčby je vhodný pro uživatele pervitinu - uživatelé pervitinu nejsou jednolitá skupina, která má stejně závažné obtíže.
Pro 18letého občasného uživatele pervitinu, u kterého nelze ještě ani diagnostikovat závislost jako takovou, má třeba kvůli droze nějaké problémy ve škole a/nebo v rodině, má kde bydlet, a nemá žádné psychické nebo zdravotní problémy, bude asi nejlepší odbornou péčí nějaké individuální a ambulantní setkávání s odborníkem.
Pro někoho, komu je 40 let, bere pervitin 17 let, nemá vlastní bydlení, má např. hepatitidu typu C a je trestně stíhaný za výrobu drog asi bude nejlepší variantou detoxifikace a následný pobyt v dlouhodobé léčbě v terapeutické komunitě a pak přestup do doléčovacího centra s chráněným bydlením. Přičemž se bude v rámci léčby ze závislosti řešit i jeho zdravotní stav, sociální situace (budoucí bydlení a zaměstnání) a ono trestní stíhání.
Doufám, že vysvětlení takto stačí. Proč se na to vlastně ptáte? Máte Vy sama nebo někdo z Vašich blízkých potíže s drogami?