nálady
Ripana
Dobry den
Je mi 19 let a denně užívám marihuanu už asi 3-4 roky,v poslední době(cca pul roku) na sobě pocituju jisté změny nálad,jsem méně kominikativní než dříve taky nasobě pociťuju známky laxnosti a flegmatismu a celkově se citím nějakym zpusobem psychicky nevyrovnáný,myslíte že by natom mohlo mín častečně podil moje uživání konopných látek? mimo to jsem měl letos třikrat lysohlavky a stavy byli ve směs vždy nepřijemne což se mi normálně nikdy nestaval a kvuli tomu mě právě napadlo že se semnou asi něco děje...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
změny nálad, laxnost, nevyrovnanost, to všechno jsou stavy, které zná většina dlouhodobých uživatelů marihuany. U někoho se projeví dříve, u někoho později, v různé míře. Většinou se to ale nelepší, pokud budete kouřit dál. Spíš se takové stavy prohlubují, mnoho dlouhodobých kuřáků marihuany se pak potýká s depresemi a úzkostmi, nezájmem o cokoli apod. Navíc se Vám objevily nepříjemné stavy po lysohlávkách, tedy silnějším halucinogenu. Je tedy vidět, že už Vaše hlava trochu "protestuje". Rozhodně bych to nepokoušela znovu, také by se Vám mohla objevit toxická psychóza, nebyl byste zdaleka první ani poslední. O psychických problémech při užívání halucinogenů a hlavně marihuany se bohužel hodně málo píše a mluví, ale představuje to v podstatě eden z největších a nejčastějších problémů, které s těmihle drogami jsou. Znamená to pro Vás tedy, že byste měl nejlépe s kouřním přestat nebo ho alespoň výrazně omezit, lysohlávky, LSD apod. vynechat úplně. Dejte tomu nějaký čas, nečekejte zlepšení hned. Bohužel takové stavy mají nějakou setrvačnost, až po týdnech nebo měsících abstinence se pozná, jestli jen pouhá abstinence bude stačit nebo bude potřeba např. terapie. Také počítejte s tím, že když přestanete kouřit, na chvíli se Vám nálada ještě zhorší (také se dost změní životní styl, pokud kouříte často), často se to stává a vede to k dalšímu zahnání nepříjemného stavu marihuanou a zase celé dokola.