recidiva heroin
lenkass
Dobrý den,
můj přítel bral dva roky heroin poté se z toho dostal za necelý rok měl asi 3týdenní recidivu,byl na \"detoxu\",nyní opět po necelém roce jak říká on \"zrecnul\" asi na 10 dnů.Podle jeho slov heroin pouze jedl(je to možné?) a bral 0,3-0,5g jeden den dvakrát-je to možné?k tomu jedl zoloft,mirtazepam a rivotril.přiznal se sám,vyabstinoval,asi 4dny měl mydriázu což mě děsilo,na absták měl příliš dobrou náladu až návaly euforií,jenže já nemám žádné zkušenosti s drogami a nevím jestli mu mám věřit že už nechce brát,nikdy jsem neslyšela,že by někdo bral 10dnů sám se z toho dostal.Máme hledat pomoc??sám není proti,ale tvrdí že to nepotřebuje,test byl už za dva dny čistý.Jako velký plus beru,že to řekl i svému otci, odevzdal telefon,bankovní kartu,klíč od auta a nechává se testovat na opiáty.Jenže mám obavu aby až ho nebudem \"hlídat\" stane se to zas.Jak mám vědět jestli mohu založit s takovým člověkem rodinu?věřit mu?kdy se to stane zas?mám to brát jako že fetákem a lhářem zůstane?nebo jsou drogy tak lákavé,že je vlastně skoro hrdina když to takhle zvládl??je pomoc to že jsem při něm celou dobu stála nebo bych ho měla odstřihnout?nějak tápu v tom co je pro něho i pro mě správné.
Děkuji za odpověd
L.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě je dost lidí, kteří se ze závislosti na čas, nebo i na pořád dostanou sami. Na tom není zas až tak nic neuvěřitelného. Je ale vidět, že Váš přítel se z toho v podstatě nedostal. Dříve nebo později se k drogám vždy vrátí, i když jen na chvilku. Dokud se to tak děje, dokud ho musíte hlídat, testovat apod., není tedy zrovna spolehlivým dospělým, se kterým by člověk klidně založil rodinu. Ale je to opravdu individuální, komu co vadí, kdo je co ochoten ve vztahu podstoupit. Myslím, že do dospělého vztahu patří podpora, to ano, ale ne přebírání zodpovědnosti (testování, odevzdávání dokladů a auta, hlídání), každý by měl být základně zodpovědný za své jednání a nepřehazova zodpovědnost na druhého. Pokud to tedy sám opakovaně nezvládá, myslím, že by měl odbornou pomoc vyhledat, sám za sebe, ani ne tak s Vámi společně. Pro Vás by možná bylo dobré také si s někým nestranným promluvit o svých pochybách, nejasnostech, prioritách, abyste sis rovnala myšlenky a odpověděla alespoň na některé z otázek, kterými Váš dotaz končí.