pikoo
Majda
dobrý den viděla sem v jednom zodpovězeném dotazu že braní pervitinu je rozdělen na růzdný etapy... mohla bych se zeptat na jaký.. ? a taky bych se chtěla zeptat.. tenhle tejden sem si jela pecky od soboty od rána do středy do večera... je možný aby mi ta droga poničila hrtan ( šnupu ).. ? je docela pěkně podrážděný.. při polikání bolí.. a palí...nevíte čím bych to mohla aspon trochu sklidnit.. ? když si jedu delší dobu bez přeztávky tak se mi tváře zbarvěj do červena a nehorázně hořim.. a jak beru další a další dávky po určitým čase tak se mi zdá že sem pak čím dál tím víc unavenější než aby mi to dalo energii a pak sem někdy tak vymluvená že ani nevím co si mám s kámošema povídat... proč když nejsem pod vlivem pervitinu tak se nedokážu o ničem bavit.. chtěla bych ale prostě mi to nejde.. a ani nevím o čem... myslím že mě ta droga dost změnila.. a začínám topocitovat i na kamarádech.. byla sem dcl dost oblíbená ted po mě skoro neštěkne ani pes... jenže když pak s tím přestanu tak zase se bojím že mi nebudou věřit .. změnil se mi život dcl krutě.. jenže nejhorší je že možná uvažuju že bych přestala brát pervitin ale jako kdyby někdo ve mě mi nařizoval že nesmím.. tak pak prostě řeknu že nechci s tím skončit.. a jedu sem zase tam kde sem... už kolikrát sem si říkala proč.. proč vůbec to dělám ale vzápětí jdu a dám si další šňuru.. je to vzrušení a i nedočkavost a nervozita když třeba na to čekám než si to dám a pak je všechno v naprostým pořádku..taky hodně se mi zdá že vidím postavy a stíny.. ale pak se ohlédnu pořádně a nikde nikdo... občas slyším i hudbu která vlastně vůbec neni.. a sem ze všeho totál vyplašená.. všeho se lekám.. furt pozoruju svoje okolí.. sem totálně nejvíc náladová.. nějdřív pohoda a pak jak když mi cvakne a pak totál zkaženou... jen za blbý slovo \' ne\' sem schpná seřvat kámošku aniž by třeba chápala proč.. je mi to pak líto ale to co člověk jednou řekne to se bohužel vzít zpátky nejde... je mi 22 a sem z Brna

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
s největší pravděpodobností máte na mysli nějakou mou odpověď.
Myšleno tak, že v první etapě užívání ve většině případů uživatel pociťuje pohodu, má dojem, že jej užívání nějak více obohacuje, prožitky na droze jsou příjemné. V této době uživatelé svoje konzumace nevnímají jako problém, tudíž nemají ani potřebu svůj život nějak více řešit, natož uvažovat o využití odborné pomoci, natož pobytové léčbě. Další etapou je také ve většině případů již pociťování různých úskalí a uvědomění si ztrát...kterých je bohužel nemálo. Po té následuje buď přijmutí své skutečnosti jako vážný problém a následuje léčení a snaha dostat svůj život zase pod kontrolu nebo se o to pokusí samostatně. Také je mnoho takových, kteří se svou situací smíří a se svou závislostí žijí dál. Nicméně, i od dlouhodobých uživatelů, kteří z nějakého svého osobního důvodu se o to pokusit nechtějí a dále se motají ve spirále závislosti, víme, že jejich životy šťastné nejsou, rádi by vše vrátili zpět, ale bohužel neví jak na to, bojí se, neví jak žít s drogou, ale zároveň ani neví, jak žít bez ní, jak jinak své životy naplnit...a jsou to velmi smutné příběhy...
To, co popisujete je celkem běžný průvodní jev a standartní postup toho jak se vše odvíjí. Sama jste to popsala, nejdříve pohoda, postupně je ji, ale čím dál méně. Na pervitinu je také celkem běžný nástup toxických psychóz, můžou být i sluchové a jiné další vjemové halucinace ( tím by se dali vysvětlit Vámi viděné stíny, slyšení hudby atd...). Také uvádíte, že mezi kamarády pociťujete tvz. propast, možná jsou to první ,,ztráty" které jste v tuto chvíli schopna zaznamenat a ochotna si přiznat. Věřte, bude jich čím dál více...
Poničený hrtan po intenzivním šňupáním mít samozřejmě můžete. Bylo by jistě vhodné, abyste si dala ,,oraz" a pokusila se, si v dalších dnech nic nedat. I s ohledem na Vámi popsané stavy se mi to jeví jako velmi rozumné...Konzumace jakýchkoliv drog způsobuje nemalé potíže zdravotní a to po psychické stránce, tak i po fyzické...
Mám návrh, Vy se pokusíte si od pervitinu teď odpočinout a to, o čem jste psala, proberete osobně na kontaktu, který Vám uvedu níže. Nemusíte se ničeho obávat, vstupem do Káčka se ničemu nezavazujete, můžete pouze s kolegy z Brna probrat, jak Vaše braní vypadá, v čem by mohlo být bezpečnější apod...Veškeré služby K-center jsou bezplatné, nezávazné a mohou být i zcela anonymní. Pokud byste se později rozhodla, že byste ráda pervitin ze svého života vysadila, i zde by Vám pak případně poradili či pomohli zprostředkovat léčbu. Léčba drogové závislosti je záležitostí dobrovolnou, tudíž záleží jen na Vás, jak Vy sama se rozhodnete.
Kontaktní centrum
Sdružení Podané ruce, o.s.
Vídeňská 3
Brno
Tel : 543 249 343, 775 889 919 ( objednání poradenství )
Kontaktní osoba : Mgr. Petr Blažek
http://www.podaneruce.cz/
Zatím se mějte hezky. Budu ráda, když nám dáte vědět, jak jste se rozhodla a jak to s Vámi dále vypadá.
S pozdravem Markéta K.