potřebuju radu
mama
synovi je 32 let vlastní bar a několik let bere pervitin, speed, kokain.nevím jak mu mám pomoct. jak se k němu chovat. Tvrdí že když bude chtít tak přestane.říká, že si musí dát aby to v tom baru vydržel, únavu ty hloupé řeči. Ke mě se chová slušně a myslím že mu záleží na tom abych se netrápila, ale bere pořád. Jsem zoufalá je to chytry kluk studoval vysokou ale nedokončil ji,začalo to po rozvodu. to už je deset let. Občas přestal. ale v poslední době bere čím dál víc.Mám pocit že ví že si zkazil život ale neví jak z toho. Nemá se rád má deprese. Pomožte mi prosím. Je to dobrý kluk. Nevím jak mu mám pomoct. Prosím, přijedu i osobně pokud to bude třeba.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
hlavní je, aby chtěl něco změnit Váš syn. Bez toho není moc možné cokoli udělat. Zdá  se, že už začíná mít nějaké problémy, ty by ho mohly dovést ke změně. Většina závislých má dlouho pocit, že mohou kdkoli přestat, ale není to tak. Po takové době braní by bylo určitě jednodušší, kdyby vyhledal nějakou pomoc. Možná ale zatím nenastala ta vhodná chvíle, i když to pro Vás musí být strašné, koukat se jak se ničí.
Celou situaci by bylo opravdu lepší probrat osobně, např. v Poradně pro rodiče Sananim v centru Prahy. Můžete se objednat na tel. 284 824 234.