Prevence
Roza
Dobrý den, mám dotaz ohledně prevence zneužívání drog v předškolním a mladším školním věku, existuje k tématu prevence této věkové kategorie literatura? Co byste poradili, jakým způsobem děti informovat, jak je chránit, aby se v pozdějším věku nenechali strhnout k drogám?? Jako rodiče mě upřímně mě problematika drogové závislosti dnešní mládeže děsí. Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že se o tuto oblast zajímáte a že jako rodič chcete informovaností svojí a předáním vhodných informací a postojů svým dětem, předejít vzniku problému s drogami. Mohu Vám doporučit web www.odrogach.cz, který je zaměřen především na primární prevenci (má ttři části, pro děti/studenty, pro učitele a pro rodiče), kde byste našla řadu užitečných informací. Další možností je využít literaturu, a to zejména knihu Rosenbaumová, M.: Bezpečnost především - Realistická protidrogová prevence pro rodiče. Praha, 2009. Centrum adiktologie. Dále je možné čerpat z knihy Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.): Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha, 2010. Sdružení SCAN, Univerzita Karlova & Togga. Další odborně zaměřené informace najdete na následujících webových stránkách:
Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti
http://www.drogy-info.cz/index.php/pomoc_a_podpora/prevence
Centrum adiktologie
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/70/Primarni-prevence
Případně je možné využít informací na stránkách jednotlivých organizace, které se primární prevenci věnují a na které je jistě možné se i obrátit se žádostí o radu, pokud by to bylo potřeba.
V Praze je možné se například obrátit na o. s. Prev-Centrum (www.prevcentrum.cz), kontakty na další organizace můžete najít na webu www.drogy-info.cz pod kolonkou Mapa pomoci.
Přeji hodně štěstí.