Thc v moci
Verena
Dobry den,jsem matka 20leteho syna,ktery od 13prosince je umisten dobrovolne v lecebne na odvykani marihuany a pervitinu.(Zatim nechci psat misto,kde se nachazi)a dnes se stala takova vec,ze mu rano odebrali moc a dle testu mu nasli THC,(prypri prijeti ,,byl,,cisty,a pred par dny,kdy je sam pozadal o test,se pry jen carky zjevila lehce)coz znamena opusteni lecebny,jenze potiz je v tom ,ze on nekouril.A lekarka po telefonu byla velice neprijemna a zduraznovala,ze takova jsou pravidla a hotovo.Jenze on opravdu stale dokola opakuje a to vsem i pred komunitou,ze nic neuzil.No a ja si osobne myslim,i jako zdravotni sestra(me povolani),ze pokud by kouril na zachode,coz byla jeji teorie,ze to tam musi byt jiste citit,a ze by musel jasne vykazovat znamky tzv,,zhuleni,,.On je zoufaly a mi taky jako rodice,protoze je to jeho rozhodnuti se lecit,je na otevrenem odd,mel vcera vychazky a verime mu jako rodice,dokonce se za nej postavil jeden z ostatnich clenu komunity.Po delsim telefonovani jsem pozadala lekarku at to jeste prehdnoti,myslim propusteni a jestli by ho mohli tedy umistit na odd uzavrene,kde by aspon mohl prokazat,ze i prez nekoureni,se mu stale THC v moci zjevuje.Posledni davku mel 7.prosince(pry tech jointu mel 3),po te se rozhodl dobrovolne se lecit.A proto se vas prosim vas ptam,je mozne,ze testy,ktere jsou pouzivany v lecebnach by mohli vykazovat nepresne udaje????Vim,ze ukazou bud ano,ci ne,ale uz ne vysi,zadala jsem ji tedy,aby mu provedli krevni zkousku,kde by jiste byla hladina uz meritelna,cimz by se jasne vyvratila domenka,ze vcera,ci dnes rano kouril.Protoze jako obycejne zenske mi dojde,ze jiste pokud od 7.12.nekouril,tak by hladila mela klesat.Pani primarka je na dovolene,ale prosila jsme je,aby ji prvne jeste kontaktovali a bylo tedy rozhodnuto,ze bude umisten na ,,uzavrene,,odd.Synovi verim,citim to jako matka nekde uvnitr,ze opravdu nic neuzil,proto me mrzi,ze je tezke to prokazat a ze se lecebna necha vest jen testem moci.Strasne moc budu rada za odpoved a jeste jen chci dodat,vubec nechci lecebnu nejakym zpusobem poskodit,oni se opravdu musi drzet jasnych faktu,coz je test moci,jen me zajima,zda-li je mozne,ze nektere testovani probehne s takovym vysledkem a jine s takovym.Zda-li se to muze stat.Do ted syn byl velice spokojen(uvedomuje si dobre,ze ta cesta k,,uzdraveni,,je a bude tezka) a my jako rodice s pristupem personalu take.Jeste jednou dekuji Jana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano,
chápu Vaši bezradnost, umím si představit jak Vám je. Bohužel, touto cestou přes internet a na dálku nedokážu posoudit, jak to opravdu bylo...
Ty varianty mohou být obě. Syn opravdu mohl selhat a možná má obavu své selhání přiznat. Při léčbě závislostí je toto celkem běžný jev, se kterým je nutno počítat. Chápu, že Vy jako matka, chcete svému synovi věřit a rozhodně to nechci nijak zlehčovat...
Také je možné, že opravdu se někde stala chyba a synovi bylo ukřivděno. Netuším, jaká forma testu byla použita. V případě volně prodejných testů ( ty co se volně prodávají v lékárnách ) máme i zkušenosti, že nebyli úplně 100%. V takových případech, kdy je výsledek testu v rozporu s tvrzením testované osoby, je dobré udělat test přímo v toxikologické laboratoři, kde je výsledek testu vždy 100%.
K dispozici máme orientační údaje, poskytnuté ústřední toxikologickou laboratoří, u THC - účinné látky marihuany je to takto :
detekce moč = 1 až 30 dní ( při občasné konzumaci do 14 dní )
detekce krev = do 14 dní ( při občasné konzumaci cca do týdne )
detekce sliny = jako u krve
Marihuanu je možné v moči zachytit 1-30 dní, výjimečně déle. Doba záchytu se odvíjí od frekvence užívání, velikosti dávek, množství obsažených účinných látek, individuálního metabolismu atd. THC se usazuje v tucích, ze kterých se postupně uvolňuje do těla a metabolizuje. Metabolity u běžně dostupných testů ukáží pozitivní výsledek. To znamená, že v danou chvíli nemusí být nutně dotyčný pod vlivem, nicméně je to důkaz, že v minulosti drogu užil...
Nevím, jak Vám v tuto chvíli pomoc. Možná by bylo vhodné, pokud je pro Vás dostupná Praha, spojit se s naší Poradnou pro rodiče a tam vše více podrobněji, konkrétněji řešit v osobním kontaktu. Veškeré služby jsou bezplatné, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Více info zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR.
Pokud by ošetřující lékařka syna trvala na propuštění z léčebny, zkuste s kolegyní Mgr. Črtnáctou probrat jiné alternativy léčby, aby syn byl v návazné péči.
Ať už to bylo tak i tak, důležité mě přijde to, že má chuť v léčbě setrvat a pokusit se svůj život dát do pořádku. Také je moc hezké, že má Vaši maximální podporu.
Budu držet palce, ať se vše brzo vysvětlí, vyřeší. Také budu ráda, když nám dáte vědět, jak to dopadlo. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem Markéta K.