Alkohol
Alenka
Dobry den chtele bych se zeptat co mam delat se svym pritelem. Lecil od zavislosti na drogach a alkoholu,ted je nekolik let cistej od tvrdych drog,ale alkohol ma velice rad.Porad mi slibuje ze s tim prestane,ale nejak nevidim vysledky.Da si nekolik piv a nekdy i par panaku tvrdsiho alkoholu.Obcas se snazi tak jednou do tydne,ale to fakt jen obsas.Uz si s nim nevim rady,nevim jak dlouho vydrzim.Dekuji predem za Vasi radu.S pozdravem Alena

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
důležité je hlavně to, co je pro Vás přijatelná míra. To je hodně individuální. Tedy co s přítelem vydržíte a co Vám na jeho pití vadí. Vadí Vám ze zásady? Nebo to má nějaký dopad na Vaše vzájemné soužití, na jeho chování k Vám? CHtěla byste aby pití omezil nebo přestal úplně? To všechno by měl od Vás jasně slyšet. Otázkou je také, proč alkohol potřebuje, k čemu je u v životě dobrý? Pokud se ho vzdá, bude dost možná potřebovat nahradit jeho přínosy něčím jiným. V případě, že by něco "zapíjel", pak je dobrou variantou např. psychoterapie, kde by mohl probléy řešit lépe. Pokud mu jde o uvolnění, je zase třeba hledat, kde ho získat jinak, bez návykových látek. Není jednoduché se zbavit všech závislostí a je dost časté, že kdo přestal s drogami, má sklon k alkoholu. Pokud by se toho chtěl zbavit, jistě by bylo dobré vyhledat odbornou pomoc, klidně jen ambulantně, to by asi v jeho případě stačilo. Pokud je ale takhle spokojený, pak je spíš na Vás určit si hranici, co jste ochotná snášet a tu mu jasně sdělit a stát si na ní (opravdu by to ale měla být krajní hranice, nechtít po něm víc než je pro Vás potřebné). Možná by bylo dobré dojít se poradit o celém problému, se všemi jeho souvislostmi, osobně s odborníkem. Pokud byste měla zájem, napište lokalitu, pokusím se Vám najít nějaké kontakty.