kam na testy?
kiiiiikina
dobrý den,chtěl ajsem se zeptat jeslti nevíte kde nám v ostravě udělají testy na drogy..nevím jeslti to dělá nějaká nemocnice nebo je nějaká klinika kam se mám obrátit?ěkuju za odpoved...

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
moc informací nepíšete. Netuším, zda jste rodič, či jiná blízká osoba testované osoby nebo zda jste případná testovaná osoba...
Pokud se chystáte testovat nějakou blízkou osobu, doporučuji se obrátit na zařízení, viz kontakt níže. I samotné testování sebou přináší některá úskalí a je dobré se předem poradit jak na to. Také je vhodné být připraven na obě varianty výsledku testu a mít připravený plán jak dále postupovat. Samotné testování Vám nevypoví více, nežli to, zdali byla v posledních dnech užita nějaká konkrétní droga. O celkové situaci a do jaké míry, je tento problém již hodně vážný se tímto způsobem stejně nedozvíte. S jakými lidmi se dotyčná osoba stýká, zda šlo o jednorázový experiment či již jde o rozvinutou závislost atd...Proto doporučuji na uvedeném kontaktu využít bezplatných poradenských služeb, které jsou nezávazně a lze i anonymně poskytovány rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám. Můžete přijít kdykoliv během provozní doby, je ale lepší se předem objednat. Pokud bude o Vás pracovník Káčka předem vědět, nebudete muset čekat a také na Vás bude mít i dostatek času.
Kontaktní centrum, o.p.s. RENARKON
Halasova 16
Ostrava - Vítkovice
Tel : 595 627 005, 602 670 789
Kontaktní osoba : Jaroslava Gembalová
http://www.renarkon.cz/
Pokud by testování bylo nevyhnutelné, můžete jej provést doma. V lékárnách lze zakoupit volně prodejný test ( detekce moč, je nutné pracovníkovi lékárny sdělit o jaký typ drogy se jedná ), stojí cca 100,-Kč. Jeho použití je velmi snadné, obdobné jako u testu na graviditu, vše podrobně uvedeno v příbalovém letáku, který je přiložen. Tyto testy se sice běžně používají, ale zcela 100% nejsou. V případě, že výsledek testu je v rozporu s tvrzením testované osoby, se většinou volí varianta rozborem přímo v toxikologické laboratoři. Tam je 100% záruka pravdivosti výsledku testu. Není to, ale úplně levná záležitost, detekce jedné látky stojí 487,-Kč ( příklad : detekce THC 487,-Kč, detekce THC + pervitin 2x 487,-Kč ). U mimopražských zájemců lze vše vyřešit poštou. Zapotřebí spolu se vzorkem moči, přiložit žádanku od lékaře ( stačí praktického ), výsledek testu je hotov cca do týdne a zaslán k lékaři, jenž žádost vystavil, u něj pak i probíhá úhrada.
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, budova A2, 1. patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel : 222 967 188
Jak jsem již psala, doporučuji se nejdříve obrátit na K-centrum a nejdříve se poradit o vhodném postupu v osobním kontaktu, který bývá v tomto směru zcela nejúčinnější.
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať vše dobře dopadne. Pokud budete potřebovat, klidně se na nás můžete opět obrátit.
S pozdravem Markéta K.