vše co dává:( tramadol..
epilka
Dobrý den,
psala jsem již několikrát,ale ne na jeden dotaz,pořád v něčem lítám.POtřebuju poradit zda je možnost se zbavit neodborně pokročilé závislosti na Tramadolu.V kuse ho beru už pár let,pět to bude určitě.Ano, s nějakými kratšími přestávkami,ptže se nedá jen tak sehnat.Často jsem to zaháněla alkoholem,ty abstinenční příznaky,ale v době naprostě střízlivosti byli zpět.Nejhorší je,že poslední tři roky mám epileptické záchvaty,grandmall.Nejsem si jistá jestli je to z toho,ptže záchvaty nejsou v závislosti na užití tramalu.
potřebuju poradit jak na to nejlépe tzv.\"vyzrát\" jelikož si v mém pracovním postavení nemohu dovolit jakékoli\"odhalení\",pracuji ve zdravotnictví.Chci se toho moc zbavit,ale svou práci miluju.
Předem děkuju za jakoukoli odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
bohužel se mi nepodařilo dohledat Vaše předchozí dotazy, takže nejsem úplně v obraze, v čem všem jste "lítala" nebo "lítáte". Vycházím tedy z toho, že jde v tuhle chvíli o Tramal, který v případě, že je ho nedostatek, nahrazujete alkoholem. Kombinace Tramalu s alkoholem je velmi nebezpečná. V případě, že lidé tyto látky kombinují, vystavují se při vysazení velmi vážným zdravotním rizikům. Dokonce může dojít i k úmrtí. Píšete, že máte epileptické záchvaty, což může souviset právě s užíváním Tramalu, ale i v souvislosti s kombinací s alkoholem. Ve Vašem případě může jít o "toxickou epilepsii", kdy se záchvaty začnou objevovat právě v souvislosti s užíváním návykových látek, jako jsou benzodiazepiny, nebo metadon, případně v kombinaci s dalšími látkami. Neznamená to, že se musí záchvaty objevovat v okamžiku užití. Mohou se objevit de facto kdykoli. Teprve po delší době abstinence se ukáže, zda se chemie v mozku srovná.
Aby se podobným komplikacím předešlo, vysazují se léky postupně a pod lékařským dohledem. Po celou dobu jejich užívání je zakázáno užívat alkohol. Ideální variantou je vysazování na detoxu.
Píšete, že pracujete ve zdravotnictví. Je pro Vás tedy nepředstavitelné jít se oficiálně léčit. Bojíte se prozrazení a komplikací v zaměstnání. Osobně přesně nevím, jak to v oblasti zdravotnictví funguje. Domnívám se ale, že i v těchto případech by mělo platit lékařské tajemství.
V případě, že byste se chtěla vyhnout hospitalizaci, stálo by za zvážení, zda nevyhledat ambulantní zařízení, kde by Vám s tím problémem pomohli. Případně zkusit nějaké nízkoprahové zařízení pro uživatele drog. Nicméně abyste dosáhla svého cíle - předpokládám, že jím je abstinence, nebo alespoň snížení dávek - vyžadovalo by to od Vás pevné rozhodnutí a silnou vůli. Jestli berete Tramal už 5 let a stále v něčem "lítáte", nejspíš na tom s tou vůlí až tak dobře nejste a nebude to jednoduché. Jistě by mohlo pomoci už to, že budete mít někoho, s kým můžete všechno probrat, a kdo Vás nebude za případné nezdary shazovat.
V případě, kdybyste chtěla zkusit ambulanci, hledejte AT nebo toxi ambulance, případně kontaktní centra pro uživatele drog. Zkuste si dopředu říct, jak dlouhou dobu budete zkoušet vysazovat tímto způsobem (rok, půl roku?). A jako záložní variantu můžete mít vždycky pobyt na detoxu. Co Vy na to?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.