tchyně
Josefa
Při poslední návštěvě u manželových rodičů jsem zjistila, že oba kouří marihuanu. Nevím jak často a jaké množství. Mám obavy, aby nějakým způsobem neohrozili dceru až tam bude o prázdninách. Je problém s nimi o tom mluvit. Říkají, že to nic nedělá. Tchyně jezdí velmi často autem a mám strach, že to může ovlivnit její schopnost řídit. Manželovi se o této situaci nechce moc mluvit. Poraďte mi prosím, jak manželovi vysvětlit, že to nemůžeme brát na lehkou váhu. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nejlepší je mluvit s manželem i jeho rodiči co nejotevřeněji. O tom, čeho se obáváte, co si přejete, aby Vaše dcera u prarodičů zažila a viděla a co ne apod. Vy a Váš manžel jste za ni primárně zodpovědní, takže by prarodiče měli např. brát ohled na to, jestli si nepřejete, aby vozili dceru autem. To je naprosto legitimní požadavek, máte pravdu, že marihuana ovlivňuje negativně schopnost řídit auto, zpomaluje reakce. Co se týče jiných aktivit, asi je potřeba, abyste se vy dva spolu domluvili, co je přijatelné vzhledem k dceři. To pak jasně sdělili tchánům jako podmínky. Nečekala bych ale, že budou kvůli Vám nějak měnit své životní postoje a způsoby mimo dobu, kdy se to týká Vaší dcery. Také by bylo dobré nejprve zjistit okolnosti, abyste se zbytečně nepouštěla do jednání např. kvůli svátečnímu kouření jednou za měsíc večer s přáteli.