doléčování
Barča
dobrý den.je mi 20 let a od 13 jsem drogově závislá na opiátech.před dvěma lety jsem dokončila tříměsíční ústavní léčbu,poté jsem absolvovala 4 měsíce v denním stacionáři sananim.moje situace se velmi zlepšila,zbavila jsem se fyzické závislosti,našla jsem si uspokojivé zaměstnání,pronajímám si byt.i přes to mívám silné chutě a občasné relapsy s velmi ošklivým průběhem (cca jednou za dva měsíce se o víkendu předávkuji,potom mám velké výčitky svědomí,většinou mi naskočí psychoza končící sebepoškozováním)I přes to že vím jak to dopadne,nemohu si pomoci.jsem přesvědčená že potřebuji ještě další léčbu,ale nechci přijít o život který jsem si už stihla vybudovat,hlavně o práci.zajímá mě jestli v mém okolí existuje možnost doléčování (jakákoliv!),které by bylo možné přizpůsobit svému volnu,pracuji na tři směnny.jsem z ústeckého kraje,roudnice nad labem.většina doléčovacích center má vysoké podmínky na pravidelnou účast,kterou bych nebyla schopná plnit.nevím a nedaří se mi zjistit jestli existuje třeba nějaká skupina anonymních narkomanů nebo možnost individuální péče...ale mám strach že sama na to již nestačím.budu velice vděčná za jakoukoliv radu a informace.děkuji,s pozdravem Barča

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Barčo,
je dobře, že píšete. 7 let na drogách je docela dlouhá doba, rozhodně Vás stálo mnoho úsilí se dostat tam, kde jste dnes. Byla by velká škoda to nějak více pokazit. Opakované recidivy by Vás, obávám se, mohli přivést opět tam, kde již asi být nechcete...
Uvedla jste, že máte za sebou léčbu v PL a v Denním stacionáři. Což je bezvadné. Nicméně, u takto dlouhodobých rozvinutých závislostí jako je ta Vaše, vždy spíše doporučujeme dlouhodobější pobyty v terapeutických komunitách, které svojí délkou pobytu a formou léčby zcela odpovídají problematice. Vy uvádíte, že již nikam nechcete. Je také rozhodně chvályhodné, že jste si našla zaměstnání a snažíte se zodpovědně naplnit svůj život. Jak sama, ale také vidíte, úplně dobře se to nedaří... Myslím, že kdyby jste byla ochotna projít dlouhodobou léčbou v TK, s největší pravděpodobností by se Vaše potíže vyřešily s trvalou účinností. Nechcete o tom ještě popřemýšlet ?
Pokud byste trvala na pouze ambulantní formě kontaktu, asi by bylo nejvhodnější se obrátit přímo na kolegy ze stacionáře, kam jste docházela a o svých relapsech, jim říci. Možná byste společně přišli na možný způsob řešení. Již Vás znají, znají Vaší situaci a to je vždy velkým přínosem.  Možná byste se i tam, s lidmi se kterými jste již spolupracovala, mohla poradit, zda by pro Vás bylo vhodné na jejich léčbu navázat doléčováním, které též spadá pod o.s. SANANIM.
Nicméně = stacionář, doléčovák, již zmíněná TK a stejně tak tato poradna kam píšete, spadá pod stejnou organizaci o.s SANANIM. Více informací o jednotlivých dalších zařízeních, kontaktech a provozní době naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení se můžete podívat na Doléčovací centrum DC i Terapeutickou komunitu Karlov TKK nebo TK Němčice TKN.
Takže když to celé uzavřeme, doporučuji se obrátit na Denní stacionář, na kolegu se kterým jste Vy spolupracovala a o všem co se odehrálo více pohovořit. Věřím, že společně naleznete vhodné řešení. Doporučuji to udělat co nejdříve.
Zatím se mějte hezky. Rozhodně budu ráda, když nám napíšete, jak to dopadlo a jak to s Vámi dál vypadá. Držím Vám palce a přeji setrvání ve Vašem odhodlání. Hodně sil !
S pozdravem Markéta K.