Co se synem
paní Nina
Dobrý den.Jmenuji se Nina.Bydlíme se synem,kterému bude v únoru 15 let,a s přítelem.Před 3 měsíci se nám syn zdál divný,tak jsme koupili v lékárně test na thc a byl pozitivní.Vyhrožovali jsme mu,že s tím půjdeme do školy,že z toho bude velký průšvih.On se dušoval,že přestane,ale dnešní test z moči je opět pozitivní.Přiznal,že kouřil.Teď vůbec nevíme,co s tím a prosíme Vás o radu.Díky za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Nino,
vhledem k tomu, že toto nebývají úplně snadné situace a neexistuje, bohužel, ani universální odpověď, která by byla aplikovatelná pro všechny, doporučuji se obrátit na odborné zařízení a tam vše řešit více podrobněji v osobním kontaktu.
U Vás se můžete obrátit - viz kontakt níže. Veškerá Kontaktní centra pro uživatele nelegálních drog, nabízí ve svých službách, mimo jiné, i poradenské služby rodinným příslušníkům. Nezávazně, bezplatně a lze i anonymně. Doporučuji se na uvedených číslech nejdříve objednat. K objektivnímu posouzení celkové situace a k naplánování dalších vhodných kroků je třeba vždy mít více ucelených informací, osobní kontakt je v tomto směru zcela nejúčinnější. V některých situacích se i stává, že rodiče jsou se zařízením v průběžném kontaktu a systematicky za pomoci odborné pomoci spolupracují na lepší motivaci dotyčné konzumující či závislé osoby...
Centrum adiktologických služeb
Kontaktní centrum, Magdaléna o.p.s.
Nová Pražská 399
Benešov
Tel : 317 728 880, 734 445 134, 739 308 401
Kontaktní osoba : PHDr. Balatová Anna
http://www.magdalena-ops.cz/
Pokud by pro Vás nebyl problém Praha, můžete se obrátit i na naši Poradnu pro rodiče, která se na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog přímo specializuje, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : Po až Pá 9.00 - 19.00
Více podrobněji zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení, zadat Poradna pro rodiče PPR.
Doporučuji využít poradenství co nejdříve. Nejenom, že se poradíte jak vhodně pokračovat dál, doplníte si chybějící informace, ale také získáte podporu, což si v takto nelehké chvíli jistě také zasloužíte. I s ohledem na nízký věk syna, se mi toto jeví, jako nejrozumnější možné řešení.
Zatím se mějte hezky a ať vše dobře dopadne.
S pozdravem Markéta K.