pervitin u syna
matka
Dobrý den,včera jsem zjistila, že můj 17ti letý syn šňupe prý už půl roku pervitin a je na něm závislý (potřebuje ho denně).Přiznal se mi sám, protože mi volali ze školy, že už tam 14dní nebyl.Řekl mi, že tam chodit nemůže, protože to o něm spolužáci vědí a vysmívají se mu.Začal prý kouřením trávy a pak tedy pervitinem.Nebylo na něm nic znát, ale později jsem si uvědomila, že měl vlastně všechny příznaky a já myslela, že to patří k pubertě a jeho povaze...nálady, výbuchy pláče, nespavost v noci, pak třeba 2dny v kuse tvrdý spánek, nechutenství, pak naopak snědl co mu přišlo pod ruku, chodil ze školy pozdě domů, že mu ujel vlak, vymýšlel si historky na co potřebuje víc peněz....došlo mi to, ale už je pozdě.Má před maturitou, za 3měs bude plnoletý, nesežene práci a ještě je závislý, je mi z toho nanic.Nejhorší jsou ty jeho prognózy - prý už si o tom vše zjistil,pomoc pro něj neexistuje, léčit se odmítá a bude prý fetovat, dokud neumře nebo si něco neudělá....jsem zoufalá.Máme v Chomutově K-centrum, hned po svátcích tam zkusím zajít a poradit se.Jak se mám ale teď k synovi chovat?Bojím se ho pustit ven, protože je mi jasné, že jde sehnat dávku.Poraďte prosím,děkuji.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
rozhodně ve snadné situaci nejste. V tuto chvíli ani nemáte moc možností. Snažte se syna motivovat, aby tento čas strávil s Vámi, s rodinou, možná vymyslet nějaký program, který by jej bavil, ale pokud by se domáhal jít ven a přesvědčit ho bylo nemožné, tak mu v tom nebraňte.
Těžko radit takto na dálku, vždy je potřeba mít více informací o situaci celkově. Je dobré, že jste se rozhodla hned po svátcích využít osobní návštěvy Kontaktního centra a začít situaci řešit. Kontakt na Káčko viz okopírovaný odkaz :
http://www.os-svetlo.net/
Na tomto telefonním čísle 474 65 20 30 je třeba poradenství pro rodinné příslušníky předem objednat.
Co se týče prognóz, které jste uvedla - takto reaguje většina uživatelů v první etapě užívání, postupně se většinou jejich postoj k droze mění. Rozhodně pomoc existuje pro všechny, kdo jsou ochotni ji přijmout. To, že to není zrovna dnes, neznamená to, že tomu tak bude vždycky. Během praxe jsem tyto věty nechtění slyšela mockrát, později jsme se stejnými osobami spolupracovali, mnohým se podařilo problém drog úspěšně vyřešit.
Pokud budete potřebovat, klidně zase napište. Budu také ráda, když nám dáte vědět, jak to dále se synem vypadá. Na osobní konzultaci se objednejte co nejdříve. Zatím se mějte hezky, držíme palce, ať vše dobře dopadne. Vám hodně sil.
S pozdravem Markéta K.