duchod
liza
Dobrý den, už jsem popsal výše svou životní situaci, ale pro jistotu zopakuji. je mi 26 let od 18 jsem závislý na drogách- v současné době 2 roky abstinuji, jsem na substituční a antipsichotické léčbě ambulantní, která trvá už nějaký rok , v pl jsem byl asi 8 krát, 8 let beru psychofarmaka, a problémy s psychikou přetrvávají, tak jsem se chtěl jen informativně zeptat , zda bych neměl nárok aspoň na částečný důchod?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, je to možné. Musíte kontaktovat Českou správu sociálního zabezpečení, oni vám vydají formuláře, které potom vyplní váš praktický lékař a psychiatr. Celé to pak dostane zpět ČSSZ, ta zhodnotí váši žádost a rozhodne. Jen byste měl vědět, že pokud jste například nikdy nepracoval, nebo pracoval jen na černo, tak nemusíte mít nárok na důchod, ale jen na sociální dávky, ... Také je otázka, zda trpíte jen závislostí a nebo máte i jinou diagnosu. Samotná závislost bývá důvodem pro přiznání důchodu jen za určitých okolností, ale pokud máte například psychotickou poruchu, tak je rozhodně průchodnější. Ale rozhodně to zkuste. Oni vám na ČSSZ poradí. :-)
Tu máte kontakt na ČSSZ v Olomouci: http://www.cssz.cz/cz/kontakty/krajska-a-okresni-pracoviste/olomoucky-kraj/ossz-olomouc.htm