depka
Nany23
Ano, už jsem vás žádala o radu víckrát... o odborné pomoci už jsem uvažovala, ale nemám finance na to, někam dojíždět a z léčebny mám strach... navíc předpokládám, že na to řekněme nemám ani \"nárok\"...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
většina služeb je poskytována zcela zdarma - zejména pokuď se budete pohybovat v drogových službách. Výjimkou jsou pouze 30Kč poplatky u lékaře, jako všude jinde, případně doplatky za léky. Navíc, pokud máte potvrzení o tom, že jste v hmotné nouzi, většinu poplatků vůbec neplatíte. Stejně tak v léčebně. To všechno by Vám ale mohli vysvětlit v kontaktním centru, kde byste svou situaci mohla podrobněji probrat. Včetně otázek kolem léčebny.
V kontaktním centru byste si mohla v klidu promluvit o všem, co Vás zajímá, vypovídat se, mít někoho, kdo Vám naslouchá a možná Vás dokáže i nasměrovat dál. Jejich služby jsou zdarma. Takže jediné, co by bylo potřeba, je se tam nějak na domluvenou schůzku dostat. Jestli Vám o to skutečně půjde, určitě najdete způsob, i kdybyste měla jet stopem.
Vesnička, kterou uvádíte ve skryté poznámce, je skutečně trochu "konec světa". Nově funguje v Jihlavě projekt, který v rámci pomoci nezaměstnaným lidem proplácí dojíždění. Součástí je i vzdělávání. Podívejte se na jejich stránky: http://jihlava.charita.cz/odrazovy-mustek/. Možná Vás to zaujme.
Kontaktní centrum byste pak našla v Jihlavě:
Kontaktní centrum U Větrníku
U Větrníku 17
58601 Jihlava
+420 567 310 987
kacko.jihlava@caritas.cz
http://www.kacko-ji.estranky.cz/clanky/sluzby-m.html
Pokud jde o udržení všeho v tajnosti, pak s tím na začátku možná nebude až takový problém. Do budoucna se ale odtajnění nejspíš nevyhnete. Jestli s tím vším chcete pomoci a bojovat, pak by pro Vás odtajnění mohlo být i osbovozující. Konečně byste nebyla na všechno tak sama, jak píšete. A navíc by bylo jasné, že od toho všeho chcete opravdu pryč.
Moc nerozumím poznámce, proč byste neměla nárok. Naopak se domnívám, že člověk, který dokáže abstinovat i přes depresivní stavy, které prožívá, si zaslouží tu největší možnou podporu. Žádné zařízení Vám v takové situaci neodmítne pomoc, maximálně by se mohlo stát, že Vás odkáží na odborníky s volnou kapacitou a vhodnějším zaměřením.
Problémů má člověk vždycky spousta a tak je někdy jednodušší nic neřešit. Vy jste nám už několikrát psala a pokaždé to vypadalo, že byste o řešení stála. Najednou se však objevila různá "ale", která stojí proti - nemožnost dojíždění, nedostatek financí,... hledat řešení není vždy snadné, a někdy je to dokonce nepříjemné. Překonávání překážek je součástí změny. Držím Vám palce, abyste tentokrát našla důvody, proč to i přes všechny obtíže přeci jenom alespoň zkusit. A budu moc ráda, když dáte vědět, jak jste se nakonec rozhodla.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.