Jak se má chovat rodič drogově závislého
ajka
Asi před 14 dny jsem se dozvěděla, že můj syn (36 let) je drogově závislý. Bylím v Praze o on v Českých Budějovicích. Vždy byl problémové dítě, ale spíše slaboch, že když nevěděl kudy kam tak si něco dal. Jediný kontakt, který teď na něj mám je přes jeho bývalou přítelkyni. Mobil nám nebere a stále chce jen peníze. Vím, že je asi špatné dávat peníze, ale bojím se, že když je nedám něco udělá. Mladší syn s ním je v kontaktu a nabídl mu, že mu zaplatíme léčbu, ale on se léčit nechce. Manžel zemřel před 4 lety. Už nevím co mám dělat. Nabídla jsem mu ať přijede na Vánoce, ale on mi řekl, že nemůže mám čekat až co se stane? Prosím poraďte mi. Předem moc děkuji za pomoc
Svatava A.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Svatavo,
v tuto chvíli netuším, jak to dopadlo s Vánočním večerem, zda syn Vaší nabídku pozvání strávit večer s rodinou využil a zda máte nějaké další inflamace o něm či nikoliv...
Rozhodně by bylo nejrozumnější, abyste hned po svátcích se spojila s Poradnou pro rodinné příslušníky závislých osob a tam vše a více podrobněji, řešila v osobním kontaktu, který je mnohem účinnější nežli tato forma poradenství. Sama jste uvedla, že Váš starší syn motivován k léčbě není a toto vždy bývají problematičtější situace. Leckdy rodiče či partneři dochází do poradny dlouhodoběji a průběžně se radí s kolegyní jak na dotyčného působit, aby třeba v budoucnu se jejich postoj ke svému životu změnil...
Zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Více informací o zařízení naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Poradna pro rodiče PPR.
Pokud žijete někde jinde a Praha by byla problém, tak napište znova a udejte, jaká jiná města máte v dobré dopravní dostupnosti, vybereme a vyhledáme Vám jiné vhodné odborné zařízení. Zdali během těchto dní došlo k nějakým změnám či se odehrálo něco významného, klidně zase napište. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky", která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Vaše příjmení jsem záměrně umazala, naše poradna respektuje anonymitu tazatelů.
Zatím se mějte hezky, přeji poklidné svátky.
S pozdravem Markéta K.