depka
Nany23
Ahoj, je mi 20.. už rok jsem čistá, ze začátku to ani nebylo těžký nějak překonat, měla jsem motivaci, ale teď ... mám pořád častěji depky a chuť si dát a přijde mi, že je to silnější a silnější, vůbec nevim, co mám dělat, nechci do toho pekla zpátky, tentokrát už bych se nezvládla vrátit zpátky... prosím poraďte!

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
možná se pletu, ale mám pocit, že to není poprvé, co na naši poradnu píšete. Sama jste se o tom však v dotazu nezmínila, bude se tedy držet pouze informací, které jste uvedla v dotaze tentokrát.
Píšete, že jste v minulosti sama experimentovala s léky, rok jste užívala ředidlo, nyní abstinujete, ale po té, co Vás opustil přítel, stále hůře zvládáte svoje smutky. Nyní se cítíte natolik vyčerpaná, že máte pocit, že už to déle nezvládnete a kdyby Vám v tuhle chvíli někdo nabídl drogy, neodmítla byste. Mluvíte o tom, že do toho pekla nechcete zpátky. Na druhou stranu ale nemáte nikoho, kdo by Vás v tuhle chvíli podpořil, s kým byste mohla svoje depky a smutky sdílet.
Nevím, jestli už Vás někdy napadlo vyhledat odbornou pomoc. Nebyla by to žádná ostuda. Naopak! Podle toho, co píšete, mám pocit, že by to bylo na místě. Je možné, že už v těch 15 letech, jste se v podstatě nevědomě tak medikovala. Možná jste už tehdy měla subdepresivní stavy, které se postupně ukazují jako vážnější. Užívání drog, samota, ale například i roční období, mohou mít na depresivní stavy velký vliv. Co byste tedy řekla na nabídku psychoterapie v kombinaci s psychiatrickým vyšetřením a případnou vhodnou medikací?
Kdybyste měla o tuto variantu pomoci zájem, napište, odkud jste. Poslala bych Vám kontakty. Nebo se sama podívejte na www.drogy.net/databaze-kontaktu. Hledejte kontaktní centra, ambulance, případně doléčovací centra. Zkuste si tam zavolat, měli by Vás odkázat na odpovídající zařízení v okolí.
Kdybyste cokoli potřebovala, znovu se ozvěte.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.