kokain a marihuana
monco
Dobry den,
Rad by som sa spytal len jednu otazku. Ak sa robia specialne lekarske testy na drogy, ako dlho sa udrzi v tele cloveka konkretne kokain a marihuana? Ako rychlo sa telo dokaze precistit ak s tym moj znamy prestal?
dakujem za odpoved

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
ptáte se, jak dlouho je možné prokázat přítomnost drog v těle - kokainu a marihuany. Zmiňujete "lékařské testy", nicméně ty mohou být provedeny jak z moči, tak z krve, případně z vlasů či ochlupení. Policie zpravidla testuje ze slin. Další možností je testování z potu.
Drogy se v těle drží různě dlouhou dobu. Závisí to na řadě proměnných faktorů - zejména na kvalitě užívané drogy a obsahu účinných látek, množství užité drogy, frekvenci užívání, individuálním metabolismu člověka atd. Nejdéle je zpravidla možné zachytit marihuanu, téměř nezachytitelné jsou halucinogeny typu LSD. V následující tabulce najdete informace o možnostech detekce drog, na které se ptáte.
Zachytitelnost ve vlasech a ochlupení je možná i po mnohem delší době, musí však jít o poměrně intenzivní užívání. Jde o testy, které se provádějí zcela výjimečně a jsou poměrně finančně náročné.
moč
sliny, pot
krev
poznámky
marihu-ana
1-30 dní
max. do 14 dnů
do 14 dnů
dle intenzity užívání, z moči při občasném užívání se testy negativizují do 14 dnů, detekce z krve při občasném užívání do 10 dnů
kokain
12-24 hodin
do 24 hodin
Pokud jde o detoxifikaci celého těla od drog, jde o to, jak se na toto téma díváte. Z lékařského hlediska je člověk "čistý" v momentě, kdy vyjdou testy na drogy negativně. To se většinou překrývá s výše uvedeným obdobím - tzn. u marihuany (podle toho o jak intenzivní užívání šlo) to bývá do měsíce, u kokainu je to otázka jednoho dne.
Lidé, kteří dlouhodobě užívali drogy a rozhodli se abstinovat, pojímají detoxifikaci šířeji. Mají tím na mysli stav, kdy bude tělo od drog nejen čisté, ale zároveň si zvykne na provoz bez drog. To často trvá mnohem déle a pojí se to s řadou změn, které musí ve svém životě udělat. Začíná to tím, že se začnou starat o zdravou životosprávu, popíjí detoxifikační čaje, užívají vitamíny, přidává se k tomu pravidelný režim, sportování, nové koníčky atd. To může být proces, který potrvá řádově měsíce, někdy i roky. Po tu dobu se nabízí podpora formou farmakoterapie, fytoterapie, psychoterapie apod.
Kdyby Vás, nebo Vašeho známého cokoli zajímalo, ať se ozve.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.