pervitin
aneta
dobrý den.. mám takovej dotaz.. beru pervitin asi už skoro rok je mi 19.. ( víkendově - šňupání ) a vůbec si nevím rady.. od tý doby co beru pervitin tak mám nehorázně moc ledový nohy. a velmi těžce se zahřejou.. a když už se mi povede je zahřát tak se mi strašně spotěj a během hodiny je mám zase ledový a tak to je i s rukama... neměli by sme nějakou radu ?? já vím.. asi bych s tím měla přestat.. ale když já ještě nechci.... taky doost často mě strašně píchá v hlavě ale občas jeto taková bolest že se to fakt nedá vydržet... taky se mi dost stává že sem strašně unavěná ale jak mile si lehnu tak mi nejdou zavřít oči a koukám celou noc do stropu a pak přez den sem jak bez duše... neni ani minutka kdy bych na drogu npřestala myslet... myslite že je to začátek závislosti ?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Aneto,
i když ještě přestávat nechcete, můžete využít služeb Kontaktního centra pro uživatele nelegálních drog a o Vašich stavech si více a konkrétněji popovídat v osobním kontaktu, který je mnohem účinnější nežli tato forma poradenství. Vhledem k tomu co píšete, bych to doporučovala udělat co nejdříve.
Zda se jedná o počátek závislosti nelze touto cestou na dálku objektivně zhodnotit, vždy je zapotřebí mít více informací a také je nezbytný osobní kontakt a pohovor. Pervitin je látkou, na kterou velmi záhy vzniká především závislost psychická, pokud na drogu velmi intenzivně myslíte v prolukách mezi jednotlivým užitím a nedokážete si drogu odpustit, pokud je Vám nabídnuta nebo nějak k dispozici, dalo by se předpokládat, že již o počátek opravdu jde. Ale jak jsem již psala, těžko dělat objektivní závěry takto na dálku.
Nemusíte se ničeho obávat, vstupem do Káčka se ničím nezavazujete, můžete se pouze zcela nezávazně a anonymně poradit o tom o čem jste nám psala a také o bezpečnějším způsobu konzumace. Kontaktní centra jsou tvz. nízkoprahová zařízení, to znamená, že můžete do zařízení přijít kdykoliv během provozní doby, i bez objednání, nemusíte se ničím prokazovat ( OP, průkaz zdravotní pojišťovny ) a využít veškerých služeb zcela bezplatně. Pokud byste se někdy v budoucnu dostala do stadia, že byste třeba uvažovala o léčbě, i zde lze po té vše dohodnout a zařídit.
Netuším, kde žijete, nevím tedy kam Vás konkrétně nasměrovat. Zdali jste z Prahy, můžete se obrátit na naše Káčko. Podrobnější informace a info o provozní době, naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení zadat Kontaktní centrum KC.
Kontaktní centrum, o.s. SANANIM
Na Skalce 819/15
Praha 5
Tel : 283 872 186
Email : kacko@sananim.cz
Pokud žijete někde jinde, můžete buď napsat ještě jednou a uvést vhodná dobře dostupná města a my Vám doporučíme jiný kontakt nebo se sama podívat sem www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum. Dle lokality vyhledat Káčko, které by Vám dostupností vyhovovalo. Jsou většinou ve všech větších městech.
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby či jiného kontaktu klidně zase napište. Buďte opatrná a ať se Vám daří.
S pozdravem Markéta K.