pro pani Justinovou
Jana
Dobry den pani Justinova, minuly patek jsem posilala dotaz \"léčba a pracovní neschopnost\". Budu vdecna, kdyz mi poslete kontakt na nekoho v Praze. Problemem je, ze pritel je vuci lecbe dost skepticky, zna dost lidi, kteri se lecili a po nejake dobe do toho \"opet\" spadli. Ja si puvodne take myslela, ze to zvladne pouze s mou podporou. Pred 10 lety se sam zvladl vyporadat s heroinem, bohuzel casem zacal uzivat pervitin. Myslim si ale, ze on ma vyhodu pratel kolem sebe, kteri neberou, chodi do prace, zazemi rodiny. Divala jsem se na web Cerveneho Dvora vcetne ohlasu vylecenych klientu. Nemate nahodou predstavu, jak dlouha je zde cekaci lhuta?
Mejte se hezky a diky za pomoc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
může se stát, že někdo i po léčbě znovu začne po čase brát, dokonce to ani není moc vzácné. Na druhou stranu, bez léčby se to, jak je vidět, taky moc nedaří. Vyměnit heroin za pervitin neznamená abstinovat. A teď to zase nějak nevyšlo. Možná je opravdu na čase si přiznat, že to sám nezvládám a že potřebuji aspoň zkusit vyhledat pomoc. I kdyby to napoprvé nevyšlo, možná to vyjde napodruhé. Problém může být, že přítel už se potýká se závislostí poměrně dlouho, a tak nemusí být léčba nijak jednoduchá.
Pokud se půjde někam poradit i přítel (nebo jenom on), bylo by asi nejvhodnější zavolat a objednat se na konzultaci do K-centra (www.sananim.cz) nebo do ambulance k Apolináři (http://alkohol-alkoholismus.cz/apolinar-oddeleni-pro-lecbu-zavislosti-vfn/apolinar-pl-toxi-ambulance-apolinar), pokud byste se šla poradit jen Vy (nebo i s přítelem, který by ale neměl být aktuálně pod vlivem drog), můžete se obrátit na naši poradnu pro rodiny závislých (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html, pokud byste se chtěla objednat a byla pro Vás výhodou už začatá komunikace se mnou, můžeme se domluvit na konzultaci spolu).
Co se týče PL Červený Dvůr, čekací doby nebývají dlouhé, nejlépe, když tam zavoláte, dost se to mění.
Hezký den, Jana Žáková (Justinová)