heroin
kalivikikukuja
Dobry den,
jeden blizky pritel byl 6 let na heroinu. Sice už se z toho dostal, ale casto ma z niceho nic desprese a je najednou uplne mimo.
Navic je epilteptik a ma problemy s alkoholem.
Chtela jsem se tedy zeptat jaky ma heroin vliv na mozek po tak dlouhe dobe uzivani, navic v tehle kombinaci.
Miva casto stavy kdy je najednou uplne mimo. Rada bych mu pomohla, ale nevim jak kdyz nechapu co se s nim deje.
dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pravděpodobné, že už nejde ani tak o vliv heroinu na mozek (ten odeznívá brzy po vyabstinování), ale spíš o kombinaci depresí, problémů s alkoholem a epilepsie. Deprese se často objevují u lidí, kteří abstinují od drog a je třeba je rozhodně léčit, zabývat se jimi. Většinou bývá nejlepší kombinace antidepresiv a psychoterapie, ale chce to probrat s lékařem a s ním určit postup. Nepřispívá ani epilepsie, která sama o sobě je velmi nebezpečná. Užívá přítel léky? Rozhodně by neměl pít, to je při epilepsii dost nebezpečné! I to bych řešila s lékařem-psychiatrem, spolu s depresemi. Všechno to spolu jistě souvisí.
Co tedy můžete udělat Vy? Podpořit ho v tom, aby se s problémy nepral sám ale vyhledal odbornou pomoc. Určitě se mu uleví a nebude se už dál ohrožovat na životě, což dělá, když pije na epilepsii.