pervitin
jjanina
dobrý den přítel bere už druhý rok pervitin,přiznal se mi k tomu a já se snažím mu pomoci,ale nevím jak .Snaží se omezit dávky to je pravda,ale takhle se žít prostě nedá ,začne mi lhát a je v tom zase vezme si dávku pak mi řekne že musí vzít další aby vydržel v práci ,když si to veme tak ani do prace nejde a je zavřenej v pokoji a kouka na porno stranky třeba celou noc i den,už si nevím rady snažím se stát při něm ,ale už to dlouho nevydržím,pokaždé si něco vymyslí a drogu opět veme já to na něm vžy poznám,ale myslím si že si stoho nic nedělá,pak se mi omluví řekne že mám pravdu že to nevezme ,ale je to jen na chvíli a pak zase dokola poradte mi prosim jak ho donutit ,nebo jak mu pomoc aby stím přestal děkuji za jakoukoliv radu

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je sice od Vás hezké, že máte snahu příteli pomoci. Nicméně, sama vidíte, že tudy asi cesta nevede...Dle toho co píšete, usuzuji, že jste sama asi již dost vyčerpaná a bezmocná. Pomáhat lidem z drog není úplně snadné a pro blízké osoby je to velká zátěž. Léčba závislosti se dá poměrně dobře léčit v monetě, kdy je dotyčná osoba dostatečně motivována a ochotna spolupracovat. Jak situaci popisujete, nezdá se mi, že by se přítel nějak zvlášť snažil...
Asi by bylo nejrozumnější, abyste Vy osobně, navštívila nějaké zařízení, které pracuje s uživateli drog a tam využila poradenských služeb pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. V osobním kontaktu budete mít mnohem více prostoru k doplnění chybějících informací, probrat vše potřebné a účinněji se poradit o tom, jaké další kroky zvolit. Nejenom, že se poradíte jak s partnerem komunikovat, lépe jej motivovat, jaká nastavit pravidla pokud spolu sdílíte společnou domácnost, také získáte podporu, kterou si jistě v takto náročném období zasloužíte. Měla byste také myslet sama na sebe a předem si určit kam až jste ochotna ve svém pomáhaní zajít...
Níže uvádím kontakty na Kontaktní centra, která tyto poradenské služby nabízí nezávazně, bezplatně a lze i anonymně. Nejlépe bude, když si na uvedená čísla zavoláte a objednáte se předem, pokud bude o Vás pracovník předem vědět, bude mít dostatek času a nebudete muset čekat. Pokud by přítel v budoucnu přistoupil na léčení, tak i zde v případě jeho zájmu pomohou vše zprostředkovat.
Kontaktní centrum
Centrum protidrogové prevence a terapie, o.p.s.
Havířská 11
Plzeň
Tel : 377 421 374
Mgr. Dagmar Špillerová
http://www.cppt.cz/
Kontaktní centrum, POINT 14
Husova 14
Plzeň
Tel : 377 235 526
Pavlína Kovářová, Dis.
http://www.point14.cz/
Zatím se mějte hezky. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak to se dále vyvíjí. Přeji, ať vše dobře dopadne a Vám hodně sil. Buďte opatrná.
S pozdravem Markéta K.