Pomoc Známemu
Věrka
Dobrý den,
jsem absolutní laik co se tyce drog, drogové závislosti a abstinencních příznaků.
Poznala jsem clověka na kterem mi hodně záleží a já bych chtela vedet jak nejlepe se zachovat aby ma snaha o pomoc mu jeste neuskodila.
Marek nebere drogy uz dva roky a pozoruji na nem zvlastnosti ktere ja sama nemuzu pochopit protože jsem drogy nikdy nebrčala a ani neskusila.
Příjde mi že trpí depresemi ktere zpusobil asi i rozchod s přítelkyní pred dvoumi lety... Zvláštní je že se s toho jeste nedostal... I kdyz možná by se i dostal díky mě... My jsme se vlastně jestě nikdy neviděli, bojí se setkaní se mnou nevím proc... Asi mu na setkání tak záleží že se bojí se vůbec sejít... co mam delat a jak postupovat abych ho dostala do pohody??? je to vubec mozné??? co vlastne byvaly feták pocituje a co se mu honí hlavou??? Víte podle telefonátu a správ vím ze mu na mě záleží a ja mu chci pomoct k novemu zivotu jak se mnou tak treba i bezemne.
Asi bych mela spoustu otazek ale proízatim dekuji za odpovědi
Věrka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
pokud Váš známý už dva roky nebere, nemusí jeho stavy možná ani se starou závislostí souviset. Těžko říct, z těch pár informací, které máte. V každém případě s depresemi je nejlepší začít pracovat pomocí psychoterapie, kde by mohl řešit i nějaké pozůstatky z doby braní drog. Vy mu můžete pomoci tak, že ho podpoříte, aby terapeuta vyhledal, že na tom není nic divného a uleví se mu. Pokud byste se setkali, budete mít určitě i víc možností, jak mu dát najevo, že za ním stojíte. Záleží také na tom, jaký by byl Váš vzájemný vztah.