Nevím co si mám myslet
Mamča
Dobrý večer. Mám syna. Asi před několika měsíci jsem zjistila, že bere drogy-pervitin. Slíbil, že s tím přestane. Doteď mi přišlo všechno vpořádku. Ale na počítači jsem náhodou narazila na nějakou složku. Chtěla jsem jenom vědět co to je tak jsem jí otevřela. Byl to text, kterej mě dost vyděsil. Myslím, že to psal můj syn. Měl u toho i datum, takže vím jistě, že to psal v tomto měsíci. Synovi jsem to neřekla, že jsem ten text viděla. Text jsem vložila do skryté poznámky. Nevím, co si mám o tom myslet. Je to docela dlouhý. Předem děkuji za jakoukoli radu.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
umím si představit, jak Vás tento nález zneklidnil. Z textu / skrytá poznámka / je zřejmé, že syn již na pervitinu neprožíval jen zdánlivé chvíle pohody, ale i zažil potíže, které dříve či později přichází ( psychóza, neodolatelná chuť, pocit selhávání, výčitky vůči blízkým, obava z lidí, bezmocnost jak z toho ven...).
Syn asi s největší pravděpodobností vykompenzoval tok svých volně plynoucích myšlenek, které jej v danou chvíli tížili. U uživatelů pervitinu je tento způsob ,,vypsání se" celkem běžný jev.
Pro Vaše uklidnění = ze své praxe v terapeutické komunitě mám zkušenosti, že i po několikaměsíční prokázané abstinenci, někteří naši klienti, byli schopni něco podobného napsat ve chvíli nějaké své krize. Vlastně to u nich fungovalo i jako jakási forma ,,autoterapie" kdy se obdobným způsobem vypsali ze vzpomínek, které je tížili... z deprese...z chutě na drogu...
To jak to ve skutečnosti je, ale bohužel takto na dálku zhodnotit nedokážu. K objektivnímu posouzení je vždy zapotřebí především osobní kontakt a pohovor s dotyčnou osobou. Chápu, že byste určitě ráda věděla, jak to se synem je a jak Vy máte vhodně pokračovat dál...I v těchto případech, kdy rodiče nebo jiné blízké osoby potřebují poradit, je nejúčinnějším řešením osobní kontakt. Rozhodně doporučuji se obrátit na nějaké zařízení pracující se závislými a využít poradenských služeb, které jsou zdarma poskytovány i rodinným příslušníkům.
Pokud jste z Prahy nebo okolí, můžete se obrátit na kolegyni, která se poradenstvím blízkým osobám věnuje, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
www.sananim.cz / zadat v rubrice Naše zařízení Poradna pro rodiče PPR /.
Zdali je tento kontakt nevyhovující, napište ještě jednou a uveďte města, která máte dobře dostupná, pokusíme se Vám vyhledat vhodné odborné zařízení ve Vaší lokalitě.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, můžete se na nás opět obrátit.
Přeji, ať to dobře dopadne a Vám hodně sil.
S pozdravem Markéta K.