pervitin v těhotenství
airrany
Dobrý den, 11 let jsem závislá na pervitinu a posledních sedm let užívám přibližně 0,5 g denně ve formě želatinových kapslí. Vzhledem k tomu, že beru antikoncepci už léta, by mne ani ve snu nenapadlo, že mohu být těhotná a to ve druhém měsíci. Je mi 27 let a dítě by jsem si chtěla nechat, jen mám velký strach že úplně ze dne na den přestat brát nedokážu. Prozatím jsem snížila dávku na max. 0,2 g (tzv. dvě čáry) za den. Mám opravdu velké obavy o to aby dítě nemělo nějaké následky a v budoucnu zdravotní problémy. Druhá věc je že mám obavy z toho že kdybych ze dne na den přestala brát, nebudu to zvládat a budu ve stresu, který díteti určitě nebude prospěšný. Jsem zaměstnána jako recepční už osm let na hotelu*** a jsem rozhodnuta se všeho vzdát jen kvůli dítěti a udělat cokoliv pro jeho dobro. Prosím, můžete mi poradit a informovat mne o rizikách a následcích, které by mohli nastat? Mnohokrát děkuji,
Ivana

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
nejprve bych Vám chtěla pogratulovat k těhotenství i k tomu, že jste se rozhodla si miminko nechat!
A teď k Vašemu dotazu, kde se ptáte, co všechno Vás vlastně v souvislosti s miminkem a užíváním pervitinu nejspíš čeká. První věc je teď Váš klid a pokud možno minimalizace stresu. Ideální by bylo se nenechat ničím zbytečně nervovat. Pokud možno byste co nejdřív byste měla zajít na gynekologii a okamžitě vysadit antikoncepci. Všechny léky, které užíváte byste od teď měla konzultovat s lékařem.
A teď k pervitinu. Pervitin sám o sobě může mít za následek potrat. Stejný efekt však může mít i velký stres spojený např. s náhlým a naprostým vysazením. Z toho důvodu bych se i s tímto problémem obrátila na odborníka. Ideální bude dávku snižovat, ale na druhou stranu v tom budete muset být velmi opatrná. Odborník - ideálně psychiatr-adiktolog, případně by mohlo jít i o jiného lékaře, který má však zkušenosti s podobnými situacemi - by s Vámi měl postupné vysazení naplánovat.
Užívání pervitinu není během těhotenství samozřejmě bez rizika. Níže Vám posílám odkaz na publikaci, která se tomuto tématu věnuje. Najdete ji na stránkách www.drogy-info.cz v sekci Publikace - Zaostřeno na drogy - ročník 2007 číslo 4: Návykové látky v těhotenství, tématu se věnuje zejména kap.5/2.
http://www.drogy-info.cz/index.php/content/download/45322/204356/file/Zaostreno_na_drogy_200704_drogy_a_tehotenstvi.pdf
Abych Vás mohla odkázat na konkrétní pracoviště, potřebovala bych vědět, která větší města jsou Vám dobře dostupná. Případně zda je Vám dostupná Praha nebo Brno. Kdybyste chtěla, můžete využít i Skrytou poznámku, takže bude dotaz i odpověď přístupná pouze Vám po zadání kódu, který obdržíte při zadávání dotazu.
Hlavně klid a napište,
Gabriela Koryntová.