drogy
Jana
Dobrý den mam přítele bere subotex už 7 let já jsem to nevěděla známe se 4 roky vím to 3 roky máme syna 3 roky snažil se přestat už několikrát ,ale nic do toho začal brát rivotroly už se ho i bojím nikdo to neví nevím co mam dělat já sama už nemužu 2 roky jsem se starala o maminku měla rokovinu umřela mi a do toho todle já už to nezvládám mužete mi poradit nebo pomoct děkuju Jana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano,
netuším z jakých zdrojů má přítel Subutex, zda je předepisován lékařem nebo zda si jej obstarává na černém trhu. Pokud je od lékaře, bylo by si nejrozumnější, aby přítel své vysazení konzultoval přímo s ním a domluvil se na nižších dávkách, které by se postupně snižovali dle toho, jak by lékař doporučil. Pokud si Subutex obstarává jinak, bylo by asi rozumné nejdříve navštívit Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam se poradit, k jakému lékaři ve Vašem okolí by se s tímto problémem dalo zajít. Tedy v případě, že přítel má snahu s tím něco udělat.
Jestli Vaše psaní dobře chápu, máte z partnera obavu ? Zdali tomu tak je, tak dříve nežli s ním začnete cokoliv řešit, doporučuji se obrátit také na Kontaktní centrum, které ve svých službách mimo jiné, nabízí i bezplatné, nezávazné poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby. Můžete se poradit, co by se ve Vaší situaci dalo dělat a jistě byste zde nalezla i podporu, kterou si také zasloužíte...
Netuším, kde žijete, nevím kam konkrétně Vás tedy nasměrovat. Buďto mi napište ještě jednou a uveďte města, která máte v dosahu. Nebo se sama můžete podívat do databáze kontaktů zde www.drogy-info.cz - v rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum.
Zdali by pro Vás nebyl problém Praha, doporučuji toto vše řešit s kolegyní, která se na práci s blízkými osobami uživatelů specializuje, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : Po až PÁ 9.00 - 19.00
Zde také bezplatně, více informací o poradně naleznete zde www.sananim.cz - v rubrice Naše zařízení - zadat - Poradna pro rodiče PPR.
Zatím se mějte hezky, pokud budete potřebovat, klidně zase napište ( můžete využít i skryté poznámky, která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí ). Přeji hodně sil.
S pozdravem Markéta K.