manžel na perníku
vevik
dobrý den,potřebuju poradit,co mám dělat.Můj manžel bere 10 let pervitin.Máme spolu dvě děti.Nejdřív jsem o jeho závislosti nevěděla,ale bylo mi 17,byla jsem zamilovaná do té jeho překipující energie.Když jsem se to dozvěděla,myslela jsem si naivně,že se vyblbne a když jsem pak nečekaně otěhotněla začala jsem to řešit,sliboval,přesvědčoval..několikrát jsme se rozešli,ale pokaždé jsem se k němu vrátila,chvíli se snažil a pak na novo.před dvěma lety zkusil léčebnu,odjel před vánoci a za 3 dny to vzdal.on není klasický feták,deset let pracuje na jednom místě a k synům se choval hezky,ale na mě si vybíjel všechny abstáky a syn to odnášel,viděl to chování,rozchody a manžel svůj pocit viny kompenzoval hračkama.když se měl narodit druhý syn,rozešli jsme se a po porodu dali dohromady.2 měsíce to fungovalo a pak nanovo.ted je mu rok a za ten rok se manžel změnil k horšímu,je nervní,ponižuje mě,že já jsem důvod,proč to dělá,že léčebnu nepotřebuje,že se z toho dostane sám a začalo to mít dopad i na morálku staršího syna,kterému je 6 let,ignoruje mě jako tatínek,když mu něco koupí tak ho učí lhát mi,že to dostal,řekla jsem mu,že má jít do léčebny nebo jít,tak šel k rodičům.Má agresivní projevy,za chvilku zas je v pohodě,píše zprávy co nemaj smysl a vůbec si neuvědomuje co nám dělá,ještě má pocit,že mu beru děti,když mu je nechci dávat,aby zas místo na bruslení nejel se synem pro peníze za fetačkou.prosím poradte,ještě jsem zapoměla dodat,že hulí trávu a je byl zhulenej v přítomnosti dětí,sjetej taky a zkouší léčbu od ps. triticco,ale ani po měsíci to není lepší a v pervitinu pokračuje dál

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
před malou chvílí jsem odpovídala naprosto stejné znění dotazu, pod stejným názvem i autorem. Předpokládám tedy, že jste omylem svůj dotaz zadala 2x. Pro jistotu mou odpověď kopíruji ještě sem.
Vzhledem k Vašemu dodatku v tomto dotaze, se přikláním k doporučení navštívit kolegyni o to více...
M. K.
Zdravím Vás,
je jistě rozumné situaci začít řešit. I s ohledem na Vaše děti, jejich výchovu, péči, bezpečí...Tatínek na drogách asi není úplně nejlepším pozitivním vzorem. Jeho chování a návyk může mít dost neblahý vliv na dalším fungování rodiny...
To, jaké nejlepší a možné kroky zvolit, doporučuji řešit v osobním kontaktu. Vždy je zapotřebí vědět více informací o situaci celkově. Tyto situace nebývají snadné, také je běžné být v průběžném kontaktu a další kroky diskutovat, dle toho jak se vše dále odvíjí průběžně.
Neuvedla jste, odkud jste. Doporučuji pokud by nebyl pro Vás problém Praha, obrátit se na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s blízkými osobami uživatelů nelegálních drog, zde kontakt :
Poradna pro rodiče, partnery, osoby blízké, o.s. SANANIM
Školská 30
Praha 1
Tel : 284 824 234, 739 268 527
Kontaktní osoba : Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Email : ctrnacta@sananim.cz
Provozní doba : PO až PÁ 9.00 - 19.00
Více na www.sananim.cz
Služby této poradny jsou bezplatné a je nutno se předem na uvedených číslech objednat.
Zdali žijete někde jinde, napište znova a uveďte města, které máte v dosahu. Vyhledáme Vám jiné vhodné odborné zařízení, kam byste se mohla obrátit.
Doporučuji to udělat co nejdříve. Věřím, že se Vám uleví i tím, že budete mít možnost o všem pohovořit. Nejenom, že se poradíte, získáte i podporu, což si v takto náročné chvíli bezesporu také zasloužíte.
Mějte se hezky, přeji hodně sil. Ať se Vám i dětem daří.
S pozdravem Markéta K.