prasek v piti
terez
Dobry den. Nevim, jak zacit, ale vcera vecer sem mela schuzku s muzem, ktery prinesl jakysi bily prasek, nevim, zda kokain, nebo pervitin. Snupal to a chtel, abych si dala taky, ale dmitla jsem. Prisla jsem o pulnoci a celou noc jsem nezabrala, ani na chvilicku a ted mam jit na cely den do skoly....mam obavy, ze mi to dal do piti. Bylo by to poprve, co jsem mela drogu. Celou noc jsem se prevalovala a nespala, ted je rano, citim se nejaka hyperaktivni, prestoze jsem vubec nespala. Mam strach, ze ta unava prijde razem... Jak se s takovouhle zkusenosti telo vyporada? Nic jsem na sobe nepoznala, az kdyz jsem si lehla a nemohla vubec spat a byla plna energie, zacla jsem mit pochybnosti.... Vubec nevim, co mam ted ocekavat, co se bude dit. Budu mit nejake bolesti, nemuze to mit vliv na funkci mozku?to by ted pred zkouskovym byl velky problem. Moc vam dekuji za jakoukoliv odpoved. Tereza

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
těžko říct, jestli Vám dotyčný skutečně něco dal do pití, nebo jste "jen" propadla podezření, sama se vystresovala a na základě toho pak nespala a připadala si celou dobu, včetně rána, čilá. Nepíšetee, že byste na sobě pozorovala nějaké další příznaky, kromě většího množství energie. Požití drogy by mohl spolehlivěji odhalit test z moči, který lze koupit v lékárně nebo přes internetovou lékárnu (např. www.lekarna.cz, stojí do 100 Kč). Případně je možné se obrátit na toxikologickou laboratoř, v tom případě by pak byly testy o dost dražší, ale zase naprosto spolehlivé.
Pokud jde o průběh jednorázového užití pervitinu (kokain by vyprchal po několika málo hodinách, nejspíš byste se normálně vyspala), pak bych předpokládala, že šlo o velmi malé množství. A to zejména z toho důvodu, že nepopisujete jiný účinek než větší množství energie. Předpokládala bych, že účinek pomalu vyprchá, během dne začnete být unavená a v noci se normálně vyspíte. Nejspíš se nestane nic z toho, čeho se obáváte - tzn. ani náhlé vyprchání energie, ani porucha fungování mozku.Jste-li jinak zdravá a neužíváte-li žádné léky (zejména pak antidepresiva), apk pokud se nic nestalo do teď, nejspíš se už ani nic zvláštního nestane.
V případě, že by se Vaše podezření potvrdilo, zvažte další kroky. Jestli to je tak, jak se domníváte, mohl dotyčný tímto způsobem "obloudit" již řadu jiných dívek, případně by v takovém chování mohl pokračovat. Zvažte to, případně se ozvěte znovu. Můžete k tomu využít i skrytou poznámku, díky které bude dotaz i odpověďpřístupná pouze Vám.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.