pomoc :(
kluk14
Dobrý den je mi 14 let a čichal jsem benzín naposledy to bylo asi před měsíce. A od tý doby jsem furt úplně slabej a mám zníčenej mozek bolí mě hlava a špatně se mi díchá. Nevim co mam dělat. Rodiče o tom nevědí. Ješte bych se chtěl zeptat jesli se dá ten mozek něák léčit nebo jesli jsou něaké léky na ten mozek. Vůbec nevim co mam dělat? :(

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
takhle na dálku nedokážu posoudit, jaké dopady mělo na Váš mozek čichání benzínu. Možná se "jen" zbytečně strestujete a pozorujete a ve skutečnosti je vše v pořádku. Možná je to vážnější. To by měl posoudit lékař. Vzhledem k tomu, že je Vám 14 let, se však nejspíš nevyhnete tomu, aby o případných problémech informoval lékař Vaše rodiče. I když by to tak být nemuselo, pokud se sami rodiče nebudou ptát. Za případnou léčbu však rodiče zodpovídají, a kdybyste měl skutečně nějaké vážnější problémy, rodiče by se o nich dovědět měli.
Nerada bych se tu pouštěla do spekulací, co by se stalo kdyby ... na Vašem místě bych hledala někoho ve svém okolí, s kým byste mohl věc skutečně řešit a ne se v ní sám utápět. Můžete zkusit někoho z rodiny, lékaře, někoho ze školy, nebo nízkoprahový klub pro mládež. Zkuste si tam nejprve zavolat a následně si třeba i domluvit osobní setkání. Mohli by mít s podobnými případy zkušenosti.
Mezi rizika užívání organických rozpouštědel patří bolesti hlavy nebo problémy s dýcháním. Neužíval-li jste příliš často, očekávala bych, že se problémy samy srovnají a vše se vrátí k normálu. Bohužel můžete patřit mezi ty, kterým způsobí čichání vážnější problémy. Je-li tomu tak, pak je lepší přiznat pravdu a problém řešit, než se takhle trápit a riskovat, že propásnete příležitost, kdy by s tím šlo ještě něco udělat.
První krok máte za sebou - napsal jste. Tak teď by to chtělo sebrat zbytek kuráže a obrátit se na někoho z dospělých, koho znáte a komu důvěřujete (ideálně rodič, praktický lékař, někdo ze školy - metodik primární prevence, třídní učitel nebo výchovný poradce), a nebo můžete zkusit již zmiňovaný nízkoprahový klub (kontakt najdete na www.drogy-info.cz - Mapa pomoci - hledejte v oblasti primární prevence). A nebo napište, odkud jste a která větší města jsou Vám dobře dostupná. Pokusila bych se Vám sehnat kontakt. Můžete k tomu využít i skrytou poznámku, díky níž bude dotaz i odpověď přístupná po zadání kódu pouze Vám.
S přáním, ať vše dobře dopadne, a s pozdravem,
Gabriela Koryntová.