jak dlouho
kolotoč
Dobrý den, zajímalo by mě, za jak dlouho úplně odezní chuť na drogu (pervitin) pokud byla užívána několik let injekčně. Kdy skončí veškeré abstinenční příznaky?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
je to vždy hodně individuální. Pokud byl pervitin užíván několik let, injekčně, předpokládám i každodenně, nebude to rozhodně záležitost chvilková.
U látky pervitin, nehrozí kruté abstinenční příznaky (v porovnání např. s heroinem), kdy je organismus ve fyzickém návyku a tělo je vystaveno riziku celkovému selhání organismu. Pervitin je stimulant, tělo je nadměrně a nepřirozeně vybuzeno, proto po vysazení látky dochází k silné únavě, až vyčerpanosti. U této látky je po vysazení uživateli zmiňován neklid, nervozita, časté střídání nálad...V moči je detekovatelný dle intenzity užívání a kvality drogy v rozmezí od 3 až 21 dní. Co se týče psychické závislosti, tam je to opravdu dlouhodobá záležitost. Chutě na drogu se v různých intenzitách a frekvencích opakovaně vrací a je pak na každém jedinci, jak se s tímto ,,popasuje". Vždy je rozhodující vlastní motivace dotyčné osoby, ochota spolupracovat...Závislost na čemkoliv, je ve většině případů, ,,pouze" nějaký jiný zástupný problém. Pokud je člověk schopen pracovat na sobě tak, aby pochopil spouštěcí systém své závislosti, v jeho dalším životě se mu bude dařit mnohem lépe zvládat život bez drog. Jak jsem již říkala, je to vždy velmi individuální. Je to dlouhodobá systematická práce, proces, který má své etapy. Rozhodně s využitím odborné pomoci a terapeutickou podporou je mnohonásobně větší šance tento problém vyřešit s trvalou účinností...
Netuším, proč Vás to zajímá. Zdali se potíže s pervitinem týkají přímo Vás či nějaké jiné další osoby...pokud budete mít chuť, můžete napsat více. Lze využít i tvz. ,,skryté poznámky" která není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Zatím se mějte hezky, v případě potřeby klidně napište znova.
S pozdravem Markéta K.