Jak to vlastně je?
otec a syn
Ano musím pokračovat.Jsem zoufalýa a mám obrovský strach o syny.1.je ve vězení.Již zatím nefetuje,srovnává si všechno v hlavě.Ve vězení je od drogy izolovaný,říká se,že ve vězení se dá sehnat všechno,ale myslím si,že na ulici je to horší.2.syn je stále závislý a nyní byl odsouzen na 1rok podmíněně na 3 roky.Za krádeže.Proč kradl?Pro fet.Řeším drogovou závislost se syny 7let?Odborníci mne radí ,vyhodit na ulici.To jsem několikrát udělal.Ulice?Krádeže,byl několikrát fyzycky napaden.Přišel domů zbitý.Já volal do léčeben,aby byl syn přijat,musí se dlouho čekat.
Má dvě léčebny za sebou,poslední?V Jemnici,kde nebyl vzat na Detox a byl dán na otevřené oddělení,kde po týdnu
s dvěma spolupacienty kouřily trávu,byly s léčby propuštěni.
Nyní má trest 1rok s podmínkou na 3 roky.300veř.prosp.prací,povinost se jít léčit a nahradit škodu z krádeží.
Jeho stav?Bydlí se mnou,chodil do práce 2 týdny.Já byl rád,že sám se budí a jde do práce,VPP.Nyní již druhý týden nechodí,leží celý den v posteli,kouká na TV,večer jde ven a má náladu,je jasné po čem.Po trávě.Chce si povídat,říká ,že půjde druhý den do práce ,začne abnormálně jíst.Já jsem zoufalý a bezmocný a naštvaný.Křičím,vyhrožuju.
Nejhorší asi na tom je,že peníze má odemne,100kč na den.Nevydělává,není schopen chodit na pracák,nemá svoje peníze.Já vím jedno,že musí jít na léčení,je psychycky totálně v pytli.
Nyní jsmem musel opět přitvrdit podmínky,k jeho bydlení se mnou.
Žádné kapesné,žádné jídlo.Má jen střechu nad hlavou.Na ulici ho nevyhodím.Odborníci říkají,že se lepší závisláka nechat padnout na DNO.
Ne ,je to hloupí názor,neboť nejsme všichni stejní a pro někoho DNO,ulice může být posledním výletem.Ano,já souhlasím,že dno přichází tehdy ,kdy člověk je v takové depresi,že přemýšlí i o smrti.Já vím,že to není pravidlem,ale nemožné.
Já chci říci jedno,že musím být neustále ve střehu a pokud nechci o své syny přijít,protože jsou dobrými syny,jen závislost-ZLO-z nich dělá to co jsou.Jsem si vědom ,že své syny nemohu ochránit,před jejich rozhodnutím a to ,třeba odejít ze života,neboť já to zažil na vlastní kůži,já žil jejich žívot.Je to jako když si zlomíte nohu a budete lidem,kteří si ji nezlomily,jak Vás to bolelo.Nemůžeme mít stejný pocit druhého,pokud jej sami nezažijeme.
Jsem toho názoru ,že závislost na drogách,čím je také alkohol,cigarety,gamblerství má nad člověkem obrovskou MOC a každý jedinec je individuální a rozhoduje se každý jinak.
Závislost chceme si myslím proto,že nám navozuje pocit,který jinak navodit nedokážeme.Samozřejmě pocit pozitivní.Potom přichází bolest a utrpení a KONEC.Přichází VŽDY,dříve nebo později.Já měl možná štěstí a nastoupit normální cestu,cestu vsouladu s přírodou.Nekouřím 7 let,učím se být střízlivý 14 let.Neberu žádné léky již 14 let,kromě ranisanu na vředy.
Nejsem sám kdo to zvládl,jsou nás miliomy.Díky doktorům a sestrám v léčebnách.Tam byl začátek,kdy jsme se mohli opět nadechnout a zvolit svoji cestu.Stojí to za to,VĚŘTE MNE.
Vadimír

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Ještě jednou dobrý den, Vladimíre,
i tentokrát děkujeme za příspěvek na poradnu. Nejsem si bohužel jistá tím, kolik rodičů nebo potenciálních "synů" brouzdá po internetu a narazí na Vaši reflexi. Kéž by jich bylo co nejvíc, a Vaše zkušenost jim mohla dodat sílu. Ať už jde o rodiče, nebo o syny a dcery, kteří nevědí, jak dál.
Ještě jednou bych Vám ráda nabídla možnost obrátit se na poradnu pro rodiče a blízké těch, kteří užívají drogy. Podobné zkušenosti byste mohl sdílet s dalšími lidmi na tzv. rodičovských skupinách. Kdybyste mi napsal, odkud jste, nebo která větší města jsou Vám dobře dostupná, pokusila bych se zjistit, kde takovou možnost nabízí.
Kdybyste se rozhodl, zkusit to, ozvěte se.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.