Jak to vlastně je?
otec a syn
Je mne 53 let.Od svých asi 17.let jsem našel nového kámoše,který byl po mém boku do mých 40.let.Byl to ALKOHOL.Proč?
Pomáhal mne proti mé psychycké poruše,trémě,stydlivosti,neschopnosti políbit dívku,se kterou jsem chtěl údajně chodit.Život šel dál a já měl svého kámoše alkohol vždy po ruce,když jsem měl nějaký jakýkoli problém,který jsem neuměl řešit.Podařilo se mne být 2krát ženatý a rozvedený.Jsem a byl jsem pracovitý člověk,měl rád svoje 2 syny a manželku,která nenáviděla moje pití alkoholu,které vždy končilo mojí opilostí.Já alkohol považoval jako doplněk stravy,života,pili přece i ostatní.Dával jsem manželce peníze,pral pleny,žehlil,chodil se syny ven.Jednou za čas šel na JEDNO PIVO,nedokázal jsem odejít střízlivý,tak se mne to opíjení se líbilo.Bylo mne druhý den velice špatně,manželka nadávala a já si říkal,jak to,že mne tak nadává.Alkohol mne tak ovládl,že jsem požádal o rozvod,měl jsem strach z manželky.Bylo to zlé,co jsem udělal,ale tenkrát jsem byl nemocný,což jsem nevěděl a prostě žil dál.Za syny jsem po rozvodu neustále chodil a tím jsem mohl jít na pivo,kdy chtěl.Do práce jsem chodil,ale do hospody také a rozvod,byl ještě větší důvod k pití.
Mé opilecké stavy byly stále horší a to hlavně druhý den,mne bylo fyzycky hůře a psychycky také.Začal jsem mít svalové křeče,návaly,mdloby,srdce bušilo jako o závod,měl jsem deprese.
Byl jsem také 3 měsíce ochrnutý na celé tělo,po otřesu mozku,který zavinil alkohol.Já nevěděl jak z toho ven,nebo jsem vlastně moje stavy ani alkoholu nepřisuzoval.Proč?Protože alkohol měl na demnou moc.
V roce 1998 jsem měl už sebe plný zuby ,byl jsem zoufalý a chtěl se i zabít,nepovedlo se mne to.Šel jsem na psychyatrii říci,že potřebuji pomoc.
A tím se začal měnit můj život.
Nastoupil jsem na Detox .Na léčení.
Tam jsem si vše srovnal v hlavě a zjistil,že bez alkoholu mohu žít a to se učím již 14.rok.
Už bych neměnil.Jsem volný,nezávislý,naprosto osvobozený člověk,zdravý,sebevědomí,žil jsem 7 let v Londýně,kde jsem si ověřil,že dokáži se postavit obrovským překážkám a překonávat je.Byl jsem v Londýně bez práce,žil na ulici kvůli podvodníkům,ale moje střízlivost mne dala sílu a odhodlání jít dál.Zažil jsem v Londýně velice mnoho.Jistě také díky přátelům,kteří ve mne věřily a já jim.To byl můj bříběh.
Moji synové 26 a 23 let jsou od svých 15 ti let závislý na drogách,alkoholu,gambleři.
1.syna heroin dovedl za mříže.
2.syn jej bude asi následovat.
Svoji závislost jsem zastavil.Syny ne.Nejde to.Jsem tak zoufalý a bezmocný a říkám si PROČ?
Kdo ještě můžete se rozhodnout a nebýt závislý,udělejte to.Zachráníte si život,lidskou důstojnost.
Vedle Vás jsou lidé,kteří Vás jistě milují,zkuste je obejmout.
Vladimír

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
děkujeme za příspěvek na poradnu.
Píšete, jak jste sám zvítězil nad závislostí na alkoholu. Závislost si ale vybrala svou daň. Rozpadlo se Vám manželství, pokusil jste se zabít.
Dneska navíc řešíte závislost svých dvou synů, kteří se pohybují za hranicí zákona. Jistě není snadné být pozorovatelem toho, jak se děti řítí do zkázy. Obzvlášť, když sám víte, jaké to je. Možná máte pro ně o to větší pochopení, ale možná také o to lépe víte, co by pro ně v tuhle chvíli bylo nejlepší.
V podobné situaci, jako jste teď Vy, je řada dalších rodičů. Těžko se jim o podobných věcech mluví. Málo kdo z nich má odvahu o tom všem napsat, natož aby to nahlas řekli před svými přáteli nebo vyhledali odbornou pomoc. Trápí je jejich pocity bezmoci, zoufalství. Mají o své děti strach. Hledají, kde se stala chyba. Spoustu věcí si vyčítají. Někteří z toho všeho najdou cestu ven, jiní se dlouho točí v začarovaném kruhu doufání a ztráty nadějí.
Nechtěl byste se Vy sám potkat s rodiči, kteří si procházejí něčím podobným jako Vy?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.