Pervitín intravenózne
M
Dobrý deň,
rád by som sa opýtal jednu vec. Som občasným užívateľom pervitínu (maximálne raz za týždeň, nemám problém prestať na dlhší čas, čo som už párkrát musel urobiť). Som úspešným študentom vysokej školy, ale som introvert, nemám veľa priateľov a rád a často experimentujem a obohacujem svoj život drogami. Som pomerne vyrovnaná a silná osobnosť, nemám problém si povedať pri pervitíne nie ale už dlhšiu dobu by som rád vyskúšal intravenózne dávkovanie, keďže doteraz som pervitín bral iba šnupaním (čo mi v konečnom dôsledku dosť zničilo sliznicu). Rád by som sa opýtal na približný postup, pregooglil som celé 2 hodiny a nenašiel som takmer nič. Veci ako sterilná ihla, sterilná striekačka, sterilné rukavice sú mi jasné, nie som fanúšikom žltačky. Viem takisto, že sa kryštáliky musia zriediť s vodou (v mojom prípade si vyberám destilovanú vodu). Potom sa to má celé nahrievať ako s heroínom? Alebo môže rovno nasledovať aplikácia do žily. V prípade, že som napísal niečo zle alebo by ste mi napísali svoj lepší postup, tak by ma to veľmi potešilo. Takisto vás prosím o neodpovedanie štýlom \"nepovieme ti to, pretože to nerob z toho a z toho dôvodu...\". Veľmi by som to ocenil. Totižto, kebyže mi vy nepomôžete s postupom, tak sa obrátim ešte na iné miesta a keď mi nepomôžu s postupom intravenóznej aplikácie, tak to skúsim na vlastné riziko.
Za odpoveď vám vopred veľmi pekne ďakujem.
S pozdravom M

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
máte naprostou pravdu v tom, že je pro nás morálně poněkud komplikované radit někomu, kdo neužívá injekčně, jak si aplikovat první dávku. A to i z toho důvodu, že Vás nevidíme a nemůžeme si tak potvrdit Vámi inzerovaný věk. Přeci jenom je intravenózní aplikace ta nejrizikovější.
Na druhou stranu není pravda, že by na internetu zmiňované informace nebyly k sehnání. Jak postupovat při intravenózní aplikaci se učí na zdravotních školách a informace jsou dostupné běžně. Příklad takového postupu je např. na stránkách http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/osetrovatelstvi-postupy/intravenozni-injekce-a-aplikace-infuze-postup-podavani-iv-injekci-a-infuzi
Pokud jde o pervitin, rozpouští se ve vodě i bez zahřátí. Pochopitelně obsahuje spoustu věcí, které mohou Vaše žíly hodně poškodit. I z toho důvodu je vždy dobré drogu před aplikací přefiltrovat, ale je třeba dodržet i další postupy (odstranění vzduchových bublin, zaškrcení, výběr místa vpichu, směr vpichu a úhel, aspirace, uvolnění škrtidla, následná rychlost stlačení pístu atd.). Stejně důležitá je i péče po aplikaci. A podstatné by pro Vás mohly být informace o tom, co dělat, když se něco nepovede (přešlehnutí, aplikace mimo žílu, napíchnutí tepny, nervu, propíchnutí žíly apod.) Ideální by bylo, kdybyste se s tímto dotazem obrátil osobně na terénní programy, případně kontaktní centrum. Kontakty na ně najdete na www.drogy.net/databaze-kontaktu. Uvidí Vás, budou s Vámi moci probrat plánovaný průběh aplikace (včetně místa, času, doby trvání,...) a upozornit Vás na věci, na které byste si měl dát pozor.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.