Probrání mozku z intoxikace THC
Anonym
Dobrý den,
Asi před 2 měsíci sme s kámošem zkoušeli marihuanu. Měl vcelku dobrou ale dal jsem si málo. Asi týden na to jsem to dost přehnal a měl jsem hroznej stav. Dal jsem si sám asi 1,5skla fakt hodně silné trávy a ještě jsem to hodně tlačil do hlavy. Pak jsem měl ještě pár menších dávek a pak jsem s tím definitivně seknul. Asi po měsíci jsem měl pár sekundových flashbacků a nyní asi před týdnem to začlo. Dvě noci po sobě jsem se cítil při usínání jako kdybych měl stav, ještě horší než tehdy. Od té doby mám probémy se spánkem (budím se 3x za noc) s únavou, bolestí hlavy, bolestí břicha, různým tepem, vnímavým bušením srdce, bolestí v kloubech a s dalšími věcmi. Tak nemám moc hlad a občas se mi chce zvracet. Ale hlavně se mi zdá jako by mi nepracoval správně mozek. Prostě se cítím pořád napůl pod vlivem THC. Nikoho se stejnými problémy neznám :( Pořád na to myslím a už je mi z toho akorát blbě. Problémy mám asi týden. Ale až teď po dvou měsících, do té doby vše ok. Někde jsem četl že mozek se z intoxikace vyrovnává i půl roku. Dokážete mi říct co se mi vlastně stalo? Mám nějak poškozený mozek? Můžu si to nějak ověřit? Děkuji za každou radu.

Odpověděl: Jakub Minařík
Někdy se stává, že se takové obtíže objevují. Obvykle se nejedná o poškození mozku, jsou funkčního rázu. Pokud trvají delší dobu a nemají tendenci zmizet, je dobré je zaléčit. Obvykle to není nijak komplikované, stačí nějakou dobu malůé dávky antipsychotika, obvykle na noc, aby netlumilo přes den. Přeruší se to a většinou se to již neobjeví. Ale asi musíte navštívit psychiatra. Já obvykle předepisuji risperidon, obvykle stačí dávka 0,5 a 1 mg na noc.
Nu, kdyby bylo třeba, ozvěte se. Vlastně se ozvěte každopádně, zajímalo by mě, jak to dopadne. :-)