Bílý prášek
J.
Dobrý den.
Mám posezření, že partner něco,,šňupe,,. Mívá živé sny a pořád se v nic opakuje,,prášek,, a ,,šňupl jsem si,,. Jednou měl v pěněžence malinký uzavíratelný sáček od bílého jemně krystalického prášku.Prvně tvrdil, že neví, kde se to tam vzalo. Pak se rozpomněl a že je to soda od pálení žáhy.. Živé sny o šňupání pokračují dál. Dnes ráno jsem našla napevno srolovaný papír do ruličky-používaný. Když jsem ho chtěla rozmotat,vysypal se zbytek bílého prášku. Partner je dost často ,,mimo,,dokáže usnout i ve stoje s vytřeštěnýma očima, je dost ospalý, nic jiného na něm nepozoruji.Ještě, když má ty své stavy, kdy mi přijde, že je mimo, tak při chůzi často zakopává. Prosím, dá se třeba ta rolička se zbytkem prášku poslat někam na toxikologické vyšetření, abych měla jistotu ? Jsem z okresu Vyškov. Předem moc děkuji za odpověď, Jana

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Jano,
chápu, že Vás tento nález i přítelovo podivné chování velmi zneklidnilo. Také si umím představit, jak na Vaše otázky a pochybnosti s největší pravděpodobností partner reagoval...
Níže uvedu kontakt na Ústřední toxikologickou laboratoř. Pokud jde o vzorky moče, ze které se detekuje, lze vše zaslat poštou. Netuším zcela přesně jak to je s rozbory z předmětů. Nicméně Vám zde uvádím i telefonický kontakt a můžete se informovat zcela přesně a konkrétně. Počítejte, ale s tím, že toxikologické rozbory nejsou zcela levná záležitost. V případě detekování moče na jeden typ látky ( např. zjišťování pouze pervitinu ) stojí 487,-. Pokud se netuší, o jakou drogu by mohlo případně jít a detekuje se více typů drog, počtem detekcí se částka násobí...
Předpokládám, že rozbory z předmětů nebudou o nic levnější...
Ústřední toxikologická laboratoř
Areál Dětské kliniky, budova A2, 1.patro
Ke Karlovu 2
Praha 2
Tel : 222 967 188
Dle mého názoru, je možné zbytečné investovat do finančně nákladných rozborů. Stejně se v konečném výsledku nedozvíte nic víc, nežli to o jakou drogu se jedná. O celkové situaci Vám to nic nevypoví, stejně tak nezjistíte do jaké míry je problém závažný, zda se jednalo o experiment či jde třeba již o rozvinutou závislost. Pokud by tedy opravdu šlo o drogy. Myslím, že uděláte nejlépe, když se obrátíte na Kontaktní centrum pro uživatele nelegálních drog a tam využijete poradenských služeb pro blízké osoby. Nejenom, že můžete vzít sebou ruličku a ukázat ji pracovníkovi, ale také se rovnou poradíte jak vhodně s partnerem komunikovat, jaká nastavit pravidla, pokud by se drogy potvrdili, jaké další vhodné kroky zvolit...Tyto situace nebývají zrovna snadné a mít odbornou podporu se myslím vyplatí.
K-centra bývají ve všech větších městech, bohužel přímo ve Vyškově není. Můžete se podívat do
do databáze a sama si vyhledat to, které máte nejblíže, zde :
www.drogy-info.cz
V rubrice Mapa pomoci - zadat - kraj - město - Kontaktní centrum. V Jihomoravském kraji je cca 8 možných zařízení, kam se můžete obrátit. Veškeré služby jsou bezplatné a lze jich využít i zcela anonymně.
Zatím se mějte hezky. Držím palce, ať vše dobře dopadne. Pokud budete mít chuť, můžete nám napsat, jak se vše dále vyvíjí.
Hodně sil !
S pozdravem Markéta K.