nealkoholický alkohol
miska
Dobrý den,
můj přítel v současné době končí střednědobou léčbu v TK se závislostí na alkoholu, a proto se potřebuji zeptat, zda pro nej napr.Birel nebo třeba dětské šampanské může být spouštěcím mechanismem, nebo nějakým nebezpečím třeba proto, že se napije a nic nepřichází...je to jeho třetí léčba a vždycky znovu začal pít.
Moc děkuji za odpoved
Michaela

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Michaelo,
je sice pravdou, že někteří lidé po léčbě alkoholové závislosti, nealkoholické pivo konzumují, přitom abstinenci od alkoholu jako takového drží.
Nicméně, vždy Vám každý pracovník AT poradny či léčebny, doporučí obecně známé pravidlo, držet se od všeho, včetně nealkoholického piva. Jeho konzumace může navodit ,,chuť" na pivo alkoholické nebo na jiný alkohol a potřebu být ve změněném stavu vědomí. Pokud přítel má snahu abstinenci udržet trvale, doporučila bych spíše toto neriskovat. Může se zdánlivě zprvu zdát, že jedno nealkoholické pivo nic nepřivodilo, ale v těchto případech nelze nikdy přesně říci, co to s kým udělá příště...Není neobvyklé, že právě nealko pivo, bylo u některých prvotním spouštěčem a začátkem recidivy.
Pokud bude přítel zanedlouho své léčení končit, nezapomeňte na neméně důležitou součást = následnou péči. Rozhodně by bylo dobré, aby i po ukončení léčby byl v průběžném kontaktu se zařízením, které poskytuje tvz. ,,doléčování". Vždy je výhodou toto si zařídit již během léčby, aby následná péče byla plynule v návaznosti na léčbu samotnou.
Mějte se hezky, ať se Vám i příteli daří.
S pozdravem Markéta K.