ATB + marihuana
mmm6
Dobrý den, rád bych se zeptal odborníka, má-li nějaký dopad marihuana v době léčby nemoci na prášky a to užívání antibiotik.Tedy zkráceně jestli se může hulit na antibiotika, aniž by se snižovaly účinky léku, atd..Jak jsem si pročítal určitá fora o tomto tématu, zjistil jsem, že názory jsou mnohdy odlišné a každý vykládá svůj příběh a jak bylo zrovna mu, vím že každý má jiný organismus, a tak bych se chtěl zeptat přímo odborníka jaký má na to názor? Děkuji za váš čas a odpověd.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
máte naprostou pravdu v tom, že názory, které jsou dostupné na internetu se různí a týkají se často pouze individuálích zkušeností.
Ono není snadné říct, jak funguje THC v kombinaci s antibiotiky na obecné rovině. Nejen, že každý z nás je jiný, ale i každé antibiotikum funguje jinak - jinak se vstřebává, má jinou farmakodynamiku i farmakokinetiku apod. Pro přesné určení toho, co všechno by mohlo být při současném užití ovlivněno, by to chtělo znát konkrétní lék. Následně je potřeba vzít v úvahu i složení marihuany, kterou užíváte. Nejde jenom o THC, ale i další kanabinoidy.
Takže obecná odpověď neexistuje.
Minimálně se mi však podařilo dohledat místa, kde by k ovlivnění mohlo dojít velmi snadno. Jednak už v samotném zažívacím traktu, kde marihuana může ovlivnit enzymy, které mají na starosti vstřebávání antibiotik. Dalším problémem by mohlo být navázání THC na bílé krvinky, které se jinak podílí na obranyschopnosti organismu. Užíváním THC je v tomto směru oslabujete. Uvedené informace najdete na http://studenthealth.oregonstate.edu/answerspot/message.php?message=4693.
Obecně lze tedy doporučit ATB a marihuanu nekombinovat, protože může dojít k interakci a ovlivnění účinnosti léků. Navíc si tělo v době infekce zatěžujete další látkou.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.