pervitin
web
Dobrý den dočetl jsem se na internetu že vzniká u užívání pervitinu myslím tím teď (injekční aplikaci pod kůži nebo do svalu) poškození srdce jater kdyby člověk užíval tímto způsobem cca 3roky pervitin jak velké poškození srdce jater popřípadě i jiných orgánu by vzniklo a po jaké době užívání pervitinu tímto způsobem vlastně vzniká poškození srdce a jater (a o jaký druh poškození se jedná) děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
fyzické následky injekčního užívání pervitinu jsou velmi individuální, každé tělo snese jinou zátěž. Nejvíce ohroženi jsou ti, kteí už na začátku nejsou úplně zdraví. Pervitin způsobuje velké výkyvy v srdeční činnosti, proto pro kardiaky může být hodně nebezpečný. Zatěžuje každé srdce, některé to vydrží mnoho let, některé ne. Také se stává, že injekční cestou dojde k nákaze infekcí, která způsobí endokditidu, tedy zánět vnitřní výstelky srdce. Toto onemocnění je velmi nebezpečné, v mnoha případech smrtelné a u injekčních uživtelů drog se občaas vyskytuje. Játra jsou zatěžována jakoukoli toxickou látkou a pervitin rozhodně není výjimkou. Poku je navíc nekvalitní, s různými příměsemi, zátěž je větší. Poškozená játra má určitým způsobem každý dlouhodobý uživatel, ale míra je zase různá. Největší zátěž představují hlavně infekční nemoci, žloutenka typu B a C, které jsou mezi injekčníi uživateli velmi rozšířené.
Po třech letech užívání tedy může být poškození orgánů celkem malé (pokud si člověk dává pozor, užívá jen své injekční stříkačky a další náležitosti, má k dispozici pervitin s minimem škodlivých příměsí, byl zdravý apod.), může se však projevit později. Také může být velmi závažné až smrtelné.