testy
nuninka
chtěla bych se zeptat, pokud se člověk nechá testovat třeba na žloutenku C a výjde mu to pozitivně, jestli ten lékař kontaktuje hygienu a celá jeho rodina se musí podrobit testům.toto se stalo mému známému a já mám strach se jít nechat otestovat z tohoto důvodu.díky

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
pokud jde o testy na žloutenku typu C, nevidím jediný důvod pro to, aby v případě positivních testů někdo informoval celou Vaši rodinu, natož aby celou rodinu někdo testoval.
Za předpokladu, že Vám již bylo 18 let, nebude o Vašich případně positivních výsledcích nikdo Vaši rodinu bez Vašeho souhlasu informovat. Na druhou stranu s Vámi jistě bude lékař probírat otázky týkající se toho, jak jste se nekazila a možnosti přenosu na ostatní. Pokud užíváte drogy, bude se Vás ptát na Vaše sexuální partnery a další uživatele, se kterými jste drogy užívala. Cílem je zjistit původce nákazy a zachytit ostatní nakažené, kteří bez vědomí vlastního onemocnění nemoc šíří dál.
Na všechny otázky se můžete zeptat lékaře ještě před samotným testem. Není důvod, proč by Vám na ně neodpověděl. Druhá možnost je zavolat si na bezplatnou poradenskou linku, která se žloutenkám věnuje a je v provozu v pracovní dny od 10 do 17 hodin, tel. 800 333 365. Na telefonu odpovídá přímo lékař.
Stačí Vám to takhle?
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.