pervitin
Tereza
dobrý den je mi 19 přez dva roky beru pervitin.. (šňupáním a jen víkendově) ze začátku mě to moc bavilo.. ten pocit tý energie sranda.. s kámošema by sme tolik věcí ani jinak snat nevymysleli.. a tolik nocí co sme prokecali o ničem.. každodenní přemýšlení jen o tom dát si tu drogu atd.. :D bylo to hustý :D ale ted mě to prostě přestalo bavit.. tak sem s tím sama od sebe sekla.. ani nevím jak se mi to povedlo ale sekla sem s tím ze dne na den.. dá se říct že sem 14 dní čistá.. nic sem si od tý doby nevzala..a poctivě odmítám když mi nějkdo nabízí.. docela to držím.. a sem ráda .. ááále kvůli tomu sem nepíšu... sem 14 dní čistá.. ale taky bez spánku... nevím co s tím mám dělat.. přez noc vůbec nespím.. podaří se mi usnout nejdřív kolem 7 hodiny rání ale v půl 8 stávám do školy.. a pak sem děsně uvanevá, mám deprese a taky hodně špatnou náladu.. takhle to snáší moje tělo tak kři dny.. každej čtvrtej den mě to tak skolí že už v 6 večer jdu spát a paráda.. ale pak zase jako když někdo zmáčkne restart a všechno to jde od znova... ( ve snech se mi zdá jak drogu užívám.. jak se bavím z kámošema.. atd..) mohli by ste mi nák poradit prosím ??

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Terezo,
tak nejdříve bych Vám ráda pogratulovala k rozhodnutí, které jste učinila a k dvoutýdenní abstinenci.
To co popisujete je po vysazení pervitinu celkem běžný jev. Organismus po stimulantu, bude bohužel, ještě nějaký čas ,,rozhozený"... Ale nebojte, vše se postupně urovná. Asi by bylo nejrozumnější, kdybyste osobně navštívila nějaké zařízení pracující se závislými. A vše potřebné více konkrétněji probrala v přímém kontaktu. My zde máme možnosti poněkud omezené a velmi těžko lze touto cestou objektivně zhodnotit celkovou situaci. Chápu, že je nepříjemné a velice vyčerpávající několik dní nespat, trápit se sny ve kterých se Vám zdá, že užíváte atd...Proto by bylo více něž vhodné, svou situaci začít řešit. Samotným vysazením drogy Vaše závislost zdaleka nekončí, chutě na drogu se v různých intervalech a intenzitách budou průběžně vracet, též různé další jiné nepříjemné stavy, kterým jistě lépe a snadněji porozumíte, pokud budete v kontaktu s odborným zařízením a hovořit o všem co se děje...
Napište ještě jednou a uveďte, jaká města máte dobře dostupná, doporučíme Vám vhodné zařízení v místě Vašeho bydliště. Nemusíte se ničeho bát, vstupem například do Kontaktního centra pro uživatele drog se ničím nezavazujete, můžete se pouze zcela nezávazně poradit o tom, co by se dalo pro Vás udělat. Nemusíte se prokazovat OP, ani průkazem zdravotní pojišťovny a poradenství využít zcela anonymně, také bezplatně. Myslím, že je to v tuto chvíli nejrozumnější řešení.
Zatím se mějte hezky, držte se a ozvěte se.
S pozdravem Markéta K.