pervitin
Pes08
Dobrý den kdyby byl pervitin aplikován cca 3roky injekčně (ne do žíly) ale pod kůži jaký následek by to mělo pro organizmus? pokud poškození tak jaké? a jak dlouho by byl pervitin v těle po tom co by člověk přestal brát? Zajímá mě doba kdy bude tělo bez drogy a bude na 100% čisté popřípadě jak k tomu dopomoci co pro to udělat pro 100% čistotu těla? předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
následky spojené s podkožní injekční aplikací pervitinu nelze dobře odhadnout. Záleží na tom, jak čistá byla droga, zda dotyčný o místo vpichu pečoval, dodoržoval hygienu, případně místa vpichu měnil apod. Proběhlo-li vše bez obtíží, pak to tak nejspíš i zůstane. Bohužel to však nelze tvrdit s jistotou. Místa aplikace by měl vidět odborník.
Bez ohledu na způsob aplikace je pervitin detekovatelný z moči 3 - 21 dní (a to zejména v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne), z krve, slin či potu zhruba 1 - 3 dny. Po uplynutí této doby jsou testy negativní.
Zmiňujete 100% čistotu těla - možná Vás tedy zajímá, kdy se tělo dá po takové době užívání zase zpátky dohromady. To je ale velmi individuální. Problémy s chutěmi se mohou vracet i několik let, problémy se spánkem mohou přetrvávat i několik měsíců. Pro urychlení "rekonvalescence" je dobré užívat například vitamíny, Magne B6, pyracetam - dostupné zdarma v lékárně. Někteří uživatelé mají dobré zkušenosti s nejrůznějšími detoxifikačními čaji, účinnost však není ověřená. Na snížení chutí (a zlepšení nálady) může fungovat farmakoterapie, včetně antidepresiv, případně fytoterapie (třezalka, meduňka). V případě, že jde o někoho, kdo se rozhodl abstinovat a rád by se dal co možná nejdřív dohromady, doporučujeme také poradenství a psychoterapii. Už proto, aby na to celé nezůstal člověk sám. Měl po ruce někoho, kdo ho nebude soudit a pomůže mu ujasnit si, proč s drogami začal, proč s nimi chce skončit, pomohl mu překlenout těžká období a relapsy, aby mu abstinence vydržela pokud možno co nejdéle.
Pokud patříte mezi blízké někoho, kdo se s takovými problémy potýká, mohl/a byste se obrátit na poradnu, kde by s Vámi celou situaci probrali osobně. Mohl/a byste se zeptat na to, co Vás zajímá, probrat možnosti, vydechnout si a promyslet, co dál.
Kdybyste si z uvedené nabídky pomoci a podpory vybral/a, zkuste mi napsat o celé situaci trochu víc. Mohla bych Vám poslat konkrétní kontakty na zařízení, které se dané problematice věnují. K položení dotazu tomu můžete využít i skrytou poznámku, díky níž je jak dotaz, tak odpověď, přístupná po zadání kódu dotazu pouze Vám.
S pozdravem,
Gabriela Koryntová.