alkohol a agresivita
Jara
Dobrý den,chtěla jsem se zeptat jestli alkohol může vyvolat agresivitu.Náš 20letý syn je úplně v pohodě rok a půl i když chodí na diskotéky a něco vypije.Ale 2x za rok se stane(když toho vypije hodně-hlavně tvrdý alkoho),že je po alkoholu dost agresivní:chce se rvát i s kamarády,hrubě každého uráží-je to takové pomatení mysli,je to úplně jiný člověk(má i jiný výraz ve tváři).Trvá to 2 hodiny a pak se vyspí a je zase normální.Vůbec jsme to nechápali-je mu jedno komu sprostě nadává.A nejhorší je,že si to druhý den vůbec nepamatuje.Můžete mi poradit co s tím máme dělat?Jestli má vyhledat odbornou pomoc,nebo přestat úplně pít,aby se tomu \"agresivnímu záchvatu\" vyvaroval.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
u některých lidí alkohol opravdu může uvolnit agresi. Podobně jako u Vašeho syna se to nemusí stát po každé, ale pouze někdy. Nejspíš to bude souviset ještě s dalšími okolnostmi - stres, studium nebo práce, vztahové problémy, aktuální nálada, případné sklony k agresi, depresím apod. Těžko to takhle na dálku posoudit. Nicméně v prvé řadě jde o to, zda chce se situací něco dělat Váš syn sám. Jestli ano, pak se může obrátit na odbornou pomoc - nejspíš psychologicko-terapeutickou, případně psychiatrickou. Teprve po důkladném rozboru vámi zmíněných událostí, které se opakují dvakrát do roka, bude možné hledat řešení. Samozřejmě může být řešením i to, že se zcela vzdá alkoholu. Záleží ale na něm. Otázkou pro mne také zůstává, zda ve chvílích agrese neodventilovává vztek, který by se v něm jinak hromadil a vedl by k nějakým jiným potížím.
Kdyby o to syn stál, ať se zkusí ozvat sám. V případě, že by měl zájem o kontakt na odborníka, nezapomeňte zmínit dobře dostupná větší města ve vašem okolí. Poslala bych Vám nějaké kontakty.
Zdraví,
Gabriela Koryntová.